اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

افزایش 35 درصدی ماندگاری گردشگردان در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ماندگاری گردشگران در گیلان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

افزایش 35 درصدی ماندگاری گردشگردان در گیلان
امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای و امکانات گردشگری مانند مسافر کاشانه‌ها که می‌تواند موجب بازگشت مستقیم سرمایه به روستاها شود را از جمله رویکرد اجرایی میراث فرهنگی گیلان در سال جاری عنوان کرد.
وی احیای جشنواره‌های آیینی‌بومی را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان خواند و افزود: جشنواره‌ها از ظرفیت خوبی برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم گیلان برخوردارند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان برگزاری جشن خرمن را یکی از جشن‌های باستانی گیلان کهن نامید و تصریح کرد: این جشن به پاس هدایای خداوند در پایان فصل زراعی و برداشت محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج در شهرستان شفت برگزار شده است.
وی بر ضرورت ایجاد فرهنگ‌سازی در روستاها برای توسعه گردشگری تأکید کرد و بیان داشت: روستائیان نقش مؤثری در پذیرش گردشگر و توسعه روستاها به عهده دارند.
عزیزی، هدف از برگزاری مراسم جشن خرمن را احیای سنت‌های فراموش شده اصیل و ماندگار روستاییان و شکرگزاری نسبت به نعمت‌های خدادادی در برداشت محصول تولیدی و ایجاد روحیه شاد و صمیمی در بین روستائیان پرتلاش منطقه بیان کرد.
وی گفت: جشن خرمن به شکرانه پایان برداشت در گذشته به عنوان یکی از آیین‌های مرسوم در بین روستاییان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و برخی استان‌های دیگر کشور برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، اهداف دیگر این جشنواره را احیای آداب و رسوم سنت گذشتگان و شکرانه برداشت محصول و افزون شدن برکت محصول و همچنین توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان و شهرستان شفت ذکر کرد.
وی اظهار داشت: طبق سنت‌های باستانی ایران، هر ساله کشاورزان گیلانی با برداشت محصول برنج در پایان تابستان و اوایل پاییز با برگزاری جشن خرمن مراسم سپاس را برگزار می‌کنند.
عزیزی با اشاره به افزایش درصد ماندگاری گردشگران در گیلان یادآور شد: امسال درصد ماندگاری گردشگران نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: میزان ورود گردشگران به گیلان نیز 24 درصد افزایش یافته که نشان دهنده اقبال گردشگران به حضور در این استان است.
به گفته این مسئول، گردشگر داخلی با جلوگیری از خروج ارز بر ثروت کشور می‌افزاید و در ایجاد رونق و اشتغال بخش خدمات و کالاها نقش مهمی دارد.
وی با تاکید براینکه موج سفرهای داخلی خدماتی تازه پدید می‌آورد و خدمات موجود را رونق و تحرک می‌بخشد، افزود: خدمات حمل و نقل و تمام کالاهای وابسته به آن مانند خدمات تعمیراتی، انرژی و سوخت یا خدمات تأسیساتی نظیر هتل، متل، اردوگاه، رستوران، چای‌خانه، صنایع غذایی، صنایع دستی و محلی و ... توسعه ویژه‌ای می‌یابند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول