اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد ششتمد سبزوار:

وظیفه اصلی کمیته امداد اشتغال خانواده‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش ششتمد سبزوار گفت: وظیفه اصلی کمیته امداد بحث اشتغال و درآمدزایی خانواده‌هاست.

وظیفه اصلی کمیته امداد اشتغال خانواده‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، ابراهیم کسکنی عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۰ علاوه بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری درکشور ما سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است، برای کمیته امداد امام خمینی (ره)، سال جهاد خودکفایی نیز است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نظام و مقام معظم رهبری بحث خودکفایی مددجویان و خانواده‌‌های محرومان است در همین زمینه امسال اعتبارات مناسبی برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است که با اعتبارات حدود 10 سال گذشته در بخش خودکفایی و اشتغال برابری می‌کند.
کسکنی اظهار داشت: جهت‌گیری ما بیش از پیش به این سمت است که خانواده‌ها را به هر نحوی که است به یکی از زمینه‌های اشتغال اعم از کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی نزدیک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اخیراجشن خودکفایی ۱۲۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد را در خراسان رضوی برگزار کردیم که تعدادی از این خانواده‌ها از بخش ششتمد سبزوار بودند و یکی از خانواده‌های مددجوی ما در این بخش علاوه بر اینکه از پوشش کمیته خارج شد، به عنوان هشت خانواده برتر کارآفرین استان نیز انتخاب شد.
کسکنی تصریح کرد: ما توانسته ایم در سال 90 باوجود خشکسالی‌هایی که چند سال است در منطقه داریم، به دلیل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که برای خانواده‌های مددجو برگزار کرده‌ایم، بسیاری از خانواده‌هایمان را در مسیر توانمندی و خودکفایی قرار دهیم.
وی از دادن وام به آن دسته از فرزندان مددجویان که در روستا ازدواج کرده و باقی می‌مانند، به عنوان دیگر اقدامات اداره تحت مدیریت خود نام برد و یادآور شد: همه این تسهیلات سبب شده که در مدت اخیر شاهد چند مورد بازگشت روستاییان از شهر به روستا بودیم تا بتوانند از تسهیلات اینجا استفاده کنند.
رئیس کمیته امداد ششتمد سبزوار افزود: طبق استانداردهای اعلام شده از طرف استان، در ماه‌‌های اخیر به منظور شناسایی خانواده‌هایی که به خودکفایی رسیده اند و می‌توانند از پوشش کمیته امداد خارج شوند بررسی‌هایی انجام داده ایم و تا کنون تعداد از مددجویان کاهش پیدا کرده‌اند.
کسکنی به همکاری خوب مسئولان و نمایندگان شهرستان سبزوار اشاره کرد و افزود: در دولت عدالت محور نهم و دهم از جانب تمام مسئولان و نمایندگان شهرستان کمک‌های خوبی نسبت به این اداره صورت گرفته است.
وی یکی از کمک‌های خوب نمایندگان را مردمی بودن و پیگیری‌های مناسب امور محرومین از جانب آنان دانست و اظهار داشت: نگاه خدمت به محرومان در نظام جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های تمام مسئولان و نمایندگان است که آن را جزو وظایف و اهداف اصلی خود می‌دانند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول