اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت عمر 11 ساله قانون توسعه سوم؛

هنوز لایحه جامعی برای حمایت از ایثارگران نداریم

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئول هماهنگی امور ایثارگران مازندران گفت: با گذشت عمر 11 ساله قانون توسعه سوم و مکلف شدن دولت برای تنظیم قانون جامع ایثارگران، هنوز لایحه جامعی برای حمایت ایثارگران و جانبازان نداریم.

هنوز لایحه جامعی برای حمایت از ایثارگران نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احسان آبیار قمصری شامگاه جمعه در نشست شورای ایثارگران شهرستان آمل که با حضور رابطان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی همراه بود، با اعلام اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی وظیفه دارند براساس قانون استخدامی ابلاغی سال 1374 فردی از کارمندان خود را برای رسیدگی به امور ایثارگران انتخاب کنند، گفت: باید امور ایثارگران در ادارات و نهادها بیش از گذشته پیگیری شود.
وی تصریح کرد: بعد از تنکابن، آمل دومین شهرستان مازندران است که در آن شورای رابطان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود و این شهرستان به دنبال رفع مشکلات و پیگیری حل مسائل ایثارگران است.
آبیاری با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند امور ایثارگران را پیگیری کند و با تلاش و همت همه دستگاه‌های اجرایی این امر محقق می‌شود، بیان داشت: با گذشت بیش از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در حال پیگیری درمان ایثارگران هستیم و موفق نشدیم در این امر کار خاصی انجام دهیم.
وی اعلام کرد: تعریف جامعی از ایثارگران مشاهده نمی‌شود و با توجه به اینکه جانبازان، شهدا و آزادگان همگی در ایام دفاع و حماسه رزمنده بودند، ولی برای رزمندگان دستور‌العمل نداریم.
آبیاری با اعلام اینکه در قانون توسعه سوم دولت مکلف شده تا قانون جامع ایثارگران را تنظیم کند، اضافه کرد: با گذشت عمر 11 ساله این قانون، هنوز لایحه جامعی از ایثارگران و جانبازان نداریم.
مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئول هماهنگی امور ایثارگران مازندران ادامه داد: برخی از مصوبات امور ایثارگران غیرکارشناسی است و با توجه به متمرکزی بودن سیستم ایثارگران این مصوبات ابلاغی از مرکز کشور است که با توجه به عدم کارشناسی‌های لازم در آن، شهرستان‌ها در امر اجرا دچار مشکل می‌شوند.
آبیاری با بیان اینکه از لحظه‌ای که دستورالعمل بنیاد شهید و امور ایثارگران راجع به پرداخت سرانه درمان ایثارگران و جانبازان شاغل به دستگاه‌ها ابلاغ شد تاکنون به این قشر زحمتکش سرانه درمان تعلق نگرفته است، متذکر شد:  با گذشت شش ماه از زمان اجرای این قانون تاکنون مشکلات زیادی برای ایثارگران شاغل ایجاد شده است.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری مازندران در پایان اذعان داشت: امیدواریم هر چه زودتر مشکلات درمانی ایثارگران سرافراز دفاع مقدس که در ایام جنگ از همه هستی خود دست کشیدند و در راه اسلام کوچک‌ترین مخالفتی نکردند، رفع شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول