اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

نماز زیربنای سازندگی جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سیرجان گفت: نماز زیربنای سازندگی جامعه و نخستین پله تربیت اسلامی است.

نماز زیربنای سازندگی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سید‌محمود حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ نماز استان کرمان اظهار داشت: نماز زیربنای سازندگی جامعه و نخستین پله تربیت اسلامی است، اگر نماز در حق خود ادا شود، انسان‌ها‌ سلامت راه زندگی را می‌پیمایند و جامعه در صلابت اسلامی و سلامت فردی و اجتماعی است.   
وی گفت: جوانان سرمایه‌های بزرگی هستند که امروز در اختیار اسلام و قرآن قرار گرفته‌اند و سستی و کوتاهی در تربیت آنها پاسخگویی در مقابل خداوند دارد، دغدغه خاطر ولایت و رهبری، جوانان و تربیت صحیح آنها است، لذا مسئولیت ائمه جماعات‌، روحانیان و نهادها‌ی فرهنگی سنگین است.
حسین خاکساری مسئول مؤسسه پژوهشی و آموزشی تسنیم به بحث راهکار مناسب در مورد نماز جماعت مدارس استان کرمان پرداخت و افزود‌: تربیت جامعه به دنبال تربیت یک فرد است و ائمه جماعات نقش مؤثری در باب مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی در مدارس دارند.  
وی از دست ندادن فرصت‌ها برای تربیت جوانان را از عنایات خداوند به ائمه جماعات با مسئولان فرهنگی جامعه به ویژه مدارس عنوان کرد و ادامه داد: جذابیت نمازخانه‌ها‌، جاذبه ائمه جماعات و معرفی الگوهای مناسب برای جوانان از موقعیت ائمه جماعات مدارس است.
مدیر آموزش و پرورش سیرجان نیز از برگزاری نماز جماعت اول وقت در 300 واحد آموزشی این شهرستان سیرجان خبر داد و گفت‌: یکصد واحد آموزشی سیرجان دارای نمازخانه یا سالن‌های چند منظوره برای نماز جماعت است و 100 واحد آموزشی برای ساخت نمازخانه اعتبار لازم را ندارند.
علیرضا محمودآبادی افزود‌: 200 امام جماعت فرهنگی غیر روحانی و 45 روحانی و طلبه نماز جماعت مدارس سیرجان را اقامه می‌کنند و ما در ساماندهی ائمه جماعات استان کرمان در سال تحصیلی گذشته رتبه ممتاز و برتر استان کرمان را داشته‌ایم.
حجت‌الاسلام سید ‌اصغر سادات کارشناس مسئول اقامه نماز کارشناس مسئول اقامه نماز نیز اظهار داشت: بیش از 7 هزار و 400 مدارس استان نماز جماعت برگزار می‌شود که یک‌هزار و 170 نفر روحانی و یک‌هزار و 250 غیر‌روحانی فرهنگی با مدارس استان کرمان در امر نماز همکاری صمیمانه دارند.
به گزارش فارس، همایش بزرگ نماز استان کرمان در تالار مجتمع فرهنگی هلال‌احمر سیرجان برگزار شد و 400 نفر ائمه جماعات مدارس شهرستان‌های سیرجان‌، بافت، شهربابک‌، رابر و ارزوئیه شرکت کردند تا راهکارهای بهتر نماز مدارس استان را بررسی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول