اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

بسیاری از خریدهای تجهیزات پزشکی منطقی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از موارد خرید تجهیزات پزشکی منطقی نیست که باید اصلاح شود.

بسیاری از خریدهای تجهیزات پزشکی منطقی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید‌رضا شاهمرادی ‌در هفدهمین همایش سراسری تجهیزات پزشکی در همدان، با بیان اینکه در سال گذشته در ایران حدود یک میلیارد دلار سفارش پرونده ورود تجهیزات پزشکی ثبت شده است، اظهار کرد: این رقم، بازار قابل توجهی را نشان می‌دهد که بر اساس آن کمپانی‌های خارجی به ایران نگاه ویژه‌ای دارند چرا که با وجود تحریم‌ها روند روبه رشدی در واردات این نوع موارد داشته‌ایم.
وی با اشاره به حجم واردات تجهیزات پزشکی به کشور، افزود: این رقم نشانگر آن است که تحریم‌ها نیز کارساز نبوده و واردات تجهیزات پزشکی به کشور را متوقف نکرده است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم ترویج خرید منطقی تجهیزات پزشکی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از موارد خرید تجهیزات پزشکی منطقی نیست در حالی که خرید منطقی بحث بسیار مهمی است.
وی با تأکید بر لزوم توسعه تولیدات تجهیزات پزشکی در داخل کشور، گفت: برای کاهش واردات تجهیزات پزشکی باید به سمت ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی برویم که در این راستا نیازمند حمایت از تولیدکننده داخلی هستیم چرا که ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.
شاهمرادی به اصل مدیریت واردات اشاره کرد و افزود: مدیریت واردات امر بسیار مهمی است که باید بر اساس نیاز بازار صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بحث نگهداشت تجهیزات پزشکی نیز از دیگر مباحث بسیار مهم این حوزه است چرا که باید تبیین شود که این تجهیزات سرمایه‌های ملی کشور است که گاهی اوقات نسبت به امر نگهداری صحیح آن بی‌توجه هستیم.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخص قیمت را از دیگر مباحث مورد توجه در بازار تجهیزات پزشکی دانست و گفت: امر حمایت از تولیدات داخلی یکی از سیاست‌های جدی وزارت محسوب می‌شود که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.
وی با بیان اینکه سلامت حوزه‌ای است که ارتقای کیفیت آن هم‌زمان با امر کمی، باید لحاظ شود، عنوان کرد: ما در بسیاری از زمینه‌های تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم و در زمینه تجهیزات بیمارستانی و صادراتی نیز کیفیت بخشی کرده‌ایم که این روند همچنان باید مورد توجه باشد.
در پایان این همایش از دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه تجهیزات پزشکی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول