اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه کشاورزی ساری:

پالایشگاه بهشهر تمام اکوسیستم میانکاله را دگرگون می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: پالایشگاه بهشهر تمام اکوسیستم میانکاله را دگرگون می‌کند.

پالایشگاه بهشهر تمام اکوسیستم میانکاله را دگرگون می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محسن مسعودیان در حاشیه بازدید پروفسور راچر عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیا آلمان از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری و ابنیه‌های آبی استان با بیان اینکه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری تفاهمنامه همکاری با دانشگاه بوخوم آلمان منعقد کرده است، بیان داشت: با انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آلمان گروهی 12 نفره هیئت علمی این کشور وارد مازندران شدند و از ابنیه‌های کشور به ویژه استان بازدید کردند.
وی افزود: روش ساخت ابنیه‌های قدیم و جدید و نیز بازسازی‌های انجام شده این آثار تاریخی از سوی هیئت علمی آلمانی و ایرانی مورد بررسی قرار گرفت که در این بازدید هدف از ساخت ابنیه‌های آبی و بازسازی‌هایی که برای ماندگاری این آثار تاریخی انجام شد، هیچ همخوانی با هدف گذشته نداشت.
مسعودیان با اشاره به اینکه هیئت علمی دو دانشگاه کشاورزی ساری و آلمانی در بازدید پروژه‌های متعددی را برای بررسی ابنیه‌های آبی تعریف کردند، تصریح کرد: روش‌های ساختی که در قدیم برای ابنیه‌های آبی مورد توجه قرار می‌گرفت با شرایط زیست محیطی سازگار بود و شاهد بودیم برخی ابنیه‌های آبی کشور بعد از هزار سال قدمت همچنان برای منطقه موثر و کاربردی هستند.
عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه کشاورزی ساری ایجاد قنات را در مناطق کویری متناسب با موقعیت جغرافیایی دانست و اظهار داشت: حفر چاه در مناطق کویری متناسب با طبیعت منطقه نیست و استحصال آب از طریق قنات به صورت کنترل شده انجام می‌شود.
مسعودیان با بیان اینکه سدهایی که در قدیم احداث می‌شد اثر زیست محیطی نداشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سدهایی که برای مناطق مختلف تعریف می‌شوند اثر ضد زیست محیطی دارند.
وی افزود: اگر بخواهیم سد ساختن را تبلیغ کنیم اثر ضد زیست محیطی انجام می‌شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: ابنیه‌های آبی قدیمی کاربردی‌تر از روش‌های جمع‌آوری آب نوین هستند.
مسعودیان با تاکید براینکه مسئولان در پی ایجاد پالایشگاه در منطقه میانکاله بهشهر هستند، افزود: پالایشگاه تمام اکوسیستم میانکاله را دگرگون می‌کند.
وی یادآور شد: 10 برابر اشتغالزایی که از ایجاد پالایشگاه می‌توان ایجاد کرد منابع طبیعی منطقه به صورت پایدار می‌تواند اشتغالزایی کند.
 عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی ساری ابنیه آبی عباس آباد بهشهر را فضای متناسب گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: بازسازی‌هایی که برای این ابنیه آبی در بهشهر انجام می‌شود می‌تواند با حفظ سازهای قدیمی و ساخت مسیرهای آبی جدید جاذبه گردشگری و توریستی منطقه را حفظ کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیا آلمان نیز گفت: با بیان اینکه بازسازی و نگهداری ابنیه‌های آبی ایران در شرایط مناسبی نیست اظهار داشت: علاقمندیم بدانیم ابنیه‌های آبی ایران در چه شرایطی و چگونه کار می‌کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه ابنیه‌های ابی ایران در گذشته با روش‌های قدیمی ساخته شده است چگونه می‌تواند همچنان بعد از هزاران سال کاربردی باشند.
عضو انجمن سازه‌های تاریخی آلمان با تاکید بر اینکه انتقال تجربیات گذشتگان به نسل جدید در ایجاد ابنیه‌های آبی موثر است، تصریح کرد: هدف ما در تحقیق از ابنیه‌های آبی ایران ماندگاری و متناسب با زیست محیط بودن این فضاهای تاریخی است که انتقال این فعالیت‌های علمی به نسل جدید جامعه ضروری است.
وی افزود: ابنیه‌های آبی ایران ماندگار در محیط زیست بوده و بدون تضاد با محیط هزاران سال فعال هستند.
راچر اذعان داشت: برخی ابنیه‌های آبی بعد از گذشت زمان و بازسازی‌های انجام شده متناسب با محیط زیست نبوده و تحقیقات ما می‌خواهد توسعه پایدار در محیط را برای ابنیه‌های آبی ایجاد کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول