اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح بهبود؛

گازوئیل با 50 PPM گوگرد در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان گفت: با اجرای طرح بهبود در شرکت نفت اصفهان طی سال‌های آتی گازوئیل با 50 PPM گوگرد در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود.

گازوئیل با 50 PPM گوگرد در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین صالحی ظهر امروز در نشست مشورتی محیط زیست استان اصفهان که به میزبانی پالایشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان در سال 1388 به منظور جلوگیری از نشت مواد نفتی به آب‌های منطقه و خاک چاه‌های مانیتورینگ خود را در اطراف شرکت حفر کرده است.رصد آب‌های زیرزمینی به صورت فصلی در اطراف شرکت انجام می‌شود.
مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 28 حلقه چاه در پالایشگاه اصفهان به همین منظور حفر شده است، گفت: پس از حفر چاه‌ها در این مناطق نمونه‌گیری‌هایی انجام شده و پلوم آلودگی نفتی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه کنترل پساب نفتی شرکت‌های همجوار پالایشگاه و آب‌رسانی به شرکت‌های خصوصی که چاه آب آنها آلوده شده است از دیگر اقدامات این شرکت در راستای سلامت محیط زیست بوده است، اظهار داشت: خرید دو دستگاه interface meter که حجم لایه نفتی را در 60 چاه منطقه مشخص می‌کند دیگر مواردی بود که در این راستا اجرایی شد.
صالحی تصریح کرد: همچنین این شرکت از دو سال پیش اقدام به خرید دستگاه VOC METER کرد که گاز موجود در خاک را بررسی و میزان آن را نشان می‌دهد که این امر خود می‌تواند در کاهش آلاینده‌های خاکی کمک کند.
وی با بیان اینکه 400 دستگاه GSH به منظور رصد و یافتن نشت در لوله‌های انتقالی خریداری و نصب شده است، افزود: پالایشگاه اصفهان در سال‌های اخیر اقدام به تشکیل شرکت پسماند و بازیافت حافظان محیط سپاهان کرد که تعدادی از سهام‌داران عمده آن شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پتروشیمی استان و تولید برق شهید محمد منتظری هستند.
مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان در ادامه دریافت انواع پسماندهای صنعتی به ویژه از واحدهای تولیدکننده این پسماندها  و همچنین مشارکت در تاسیس شرکت‌های مرتبط با پسماند را از جمله اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: پیمانکار آلمانی برای انجام اقدامات اولیه شرکت، در آبان ‌ماه مشخص می‌شود.
وی بیان داشت: تصفیه آب‌های آلوده با املاح به روش اسمز معکوس به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب پالایشگاه با توجه به اینکه به ازای تولید هر بشکه نفت دو بشکه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر اقداماتی است که شرکت نفت اصفهان در این سال‌ها اجرایی کرده است.
صالحی با اشاره به اینکه با استفاده از این روش می‌توان 90درصد پسماندها و بازیافت را مجدد در چرخه تولید مورد استفاده قرار دهیم، افزود: نصب آنالیزور ON LINE و بهبود عملکرد کوره‌ها و همچنین استفاده از جریان‌سنج روی مسیر سوخت مصرفی دیگر برنامه‌هایی بود که طی این سال‌ها پالایشگاه در راستای حفظ محیط زیست آنها را عملیاتی کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 7هزار PPM گوگرد در گازوئیل تحویلی در کشور وجود دارد، اما پالایشگاه اصفهان توانسته است به منظور کاهش ورود گوگرد به هوا این میزان را برای اتوبوس‌های شرکت واحد به 500 PPM کاهش دهد و ظرف سال‌های آینده با اجرای طرح بهبود خود گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه که مورد استفاده خودروها نیز است، به 50 PPM کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول