اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

احساس امنیت مهمترین اصل حقوق شهروندی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار کاشان گفت: احساس امنیت معنوی و امنیت مادی کافی مهمترین اصل حقوق شهروندی است که هر شهروند باید از آن برخوردار باشد.

احساس امنیت مهمترین اصل حقوق شهروندی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد در نخستین کارگاه آموزشی مبانی رفتار، فرهنگ و حقوق شهروندی در تالار آزادی دانشگاه کاشان اظهار کرد: امنیت در جامعه جزو حقوق مسلم هر شهروندی است و به معنای دیگر در حقوق شهروندی مهمترین اصل احساس امنیت در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان شهروندان نیز در قبال ایجاد امنیت در جامعه وظیفه اطلاع رسانی و همچنین همکاری و تعامل با نیروهای امنیتی و حاکمیتی نظام را دارند.
معاون سیاسی ـ‌ اجتماعی فرماندار کاشان ایجاد امنیت در جامعه را از حقوق متقابل شهروندان و نیروهای انتظامی دانست و افزود: برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن امنیت در جامعه و پایمال شدن حقوق شهروندی همکاری شهروندان اصل مهمی است که نباید از آن غافل شد.
رضوان‌نژاد در ادامه حقوق فرهنگی در جامعه را یکی دیگر از مقوله‌های حقوق شهروندی ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که امروز توسط دستگاه‌های فرهنگی مطرح می‌شود در زمره حقوق شهروندی قرار می‌گیرد و به این معنا انجام آن وظیفه هر شهروندی است.
وی با بیان اینکه فرهنگ گفتن و فرهنگ توصیه در جامعه امروز به شدت کم رنگ شده‌است، تصریح کرد: امروز در حالی امر به معروف و نهی از منکر در مقوله فرهنگی در مقابل همه واجبات از جمله جهاد مورد توجه قرار گرفته‌است که متأسفانه نمود آن در جامعه کنونی ما به شدت ضعیف شده‌است.
معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار کاشان در پایان سخنانش بر جدیت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبانی، فرهنگ و حقوق شهروندی تأکید و توجه ویژه به امر کیفیت را توأم با کمیت در برگزاری این کارگاه‌ها ضروری قلمداد کرد.
رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت شورای حمایت و صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی در فرمانداری ویژه کاشان خاطرنشان کرد: این شورا با تشکیل دو کمیته شهروندی و کمیته صیانت از حریم عمومی فعالیت خودش را آغاز کرده‌است.
عباس کتابی، برنامه‌های آموزشی برای ارتقای حقوق شهروندی را یکی از خروجی‌های دو کمیته شهروندی و صیانت از حریم عمومی ذکر کرد و از برگزاری برنامه‌های آموزشی به صورت تخصصی در هر یک از این حوزه‌ها خبر داد.
وی اضافه کرد: برگزاری اولین کارگاه آموزشی مبانی رفتار، فرهنگ و حقوق شهروندی نیز یکی از این کارگاه‌های تخصصی است که در راستای ارتقای حقوق شهروندی برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه کاشان ادامه داد: این کارگاه در چهار محور تاریخچه حقوق شهروندی، آشنایی با منشور شهروندی، آسیب‌های رفتارهای اجتماعی و کج‌رفتاری و همچنین حقوق شهروندی در قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
کتابی گروه‌های هدف این کارگاه آموزشی را نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش و رؤسای اتحادیه اصناف اعلام کرد و گفت: این گروه‌ها بیشترین ارتباط با شهروندان را در ارتباط با تکریم ارباب رجوع دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کشان، نخستین کارگاه آموزشی مبانی رفتار، فرهنگ و حقوق شهروندی در دو نوبت صبح و عصر امروز با حضور 200 نفر شرکت‌کننده در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول