اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی:

تعرفه‌های گاز طبیعی افزایش نیافته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال ‌جاری تغییری در تعرفه‌های گاز طبیعی صورت نپذیرفته است، گفت: تعرفه گاز تمام شهرستان‌های استان در اقلیم آب و هوایی سرد محاسبه خواهد شد.

تعرفه‌های گاز طبیعی افزایش نیافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی در  گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح نحوه محاسبه گاز بهای و میزان مصارف گاز طبیعی اظهار داشت: مصارف گاز کشور در دو مقطع پنج ماهه سرد سال و هفت ماهه گرم سال ارائه می‌شود که در استان آذربایجان‌شرقی به دلیل شرایط سرد جوی، طی پیگیری‌های لازم تعداد ماه‌های سرد از پنج ماه به شش ماه افزایش پیدا کرده و تمام شهرهای استان جزء اقلیم آب و هوایی سرد قرار گرفته که به تبع این امر موجب تعدیل چشمگیر در هزینه‌های گاز بهای همشهریان محترم شده است.
وی افزود: طی بررسی صورت پذیرفته روی قبوض گاز مشترکان، بیشترین مصرف خانوار مربوط به پنج ماهه آخر سال است  به‌طوری که درصد مصرف مشترکان در فصول سرد سال بیش از 75 درصد بوده و بقیه مصارف مربوط به فصول گرم سال است.
دینی با اشاره به آمادگی کارکنان خدوم گاز در انتقال و توزیع مستمر گاز طبیعی به مشترکان اعلام کرد: ادارات گازرسانی در سطح استان آماده ارائه همه خدمات گازرسانی به تمام مشترکان گرامی بوده و پست‌های امدادی این شرکت به طور شبانه روزی در این راستا فعالیت می‌کنند و انشاءالله در طول فصل سرما از افت فشار گاز جلوگیری کرده و خدمتی به صرفه و ایمن به مشترکان ارائه خواهیم کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه مجموعه اقدامات شرکت گاز استان و ایجاد تعاملات سازنده فی مابین با مردم و نهادینه سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر به بهبود طریقه مصرف و امکان صرفه‌جویی در گاز مصرفی و استفاده از این نعمت در سایر زیرساخت های کشور به منظور بهبود شاخص های اقتصادی کشور گردیده است.
این مقام مسئول شرکت گاز با اشاره به لزوم تداوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه و ایمن از گاز طبیعی تصریح کرد: هدف از اصلاح الگوی مصرف نهادینه سازی فرهنگ صحیح استفاده از نعمات الهی در جامعه است به طوری که اسراف امری مذموم در دین مبین اسلام بوده و منجر به هدر رفت سرمایه‌های ملی شده و برعکس نهادینه‌سازی مصرف بهینه زمینه‌ساز تحقق توسعه پایدار در جامعه است و همشهریان عزیز می‌توانند با رعایت کوچک‌ترین نکاتی نظیر استفاده از پوشش‌های گرم در فصول سرد، بهره‌گیری از وسائل گازسوز استاندارد به منظور کاهش پرت گاز، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد و جلوگیری از هدر رفت گاز در موتورخانه‌ها و رعایت دمای 60 درجه، تا میزان بسیار چشمگیری در مصرف گاز صرفه‌جویی کرده و قبوض گاز خود را تعدیل کنند. 
دینی در خصوص افزایش قیمت گاز طبیعی افزود: در سال‌جاری تغییری در تعرفه‌های گاز طبیعی صورت نپذیرفته و قیمت‌ها همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر اساس دو دسته‌بندی فصول سرد و فصول گرم سال اعلام شده، اما اگر تفاوت بسیار فاحشی در قبوض صادره وجود داشته باشد مشترکان محترم می‌توانند با مراجعه به اداره گاز منطقه مربوطه، تقاضای رسیدگی کنند که در صورت بروز اشکال در محاسبه تعداد روزهای مصرف، قبوض گاز قابل تعدیل خواهد بود.
وی با اشاره به امکان مشاهده قبوض گاز بهای مشترکان در سایت شرکت گاز استان ادامه داد: مشترکان با مراجعه به سایت شرکت علاوه بر دسترسی به نحوه محاسبه گاز بها و دامنه مصارف و تعرفه‌های هر بازه و مصارف گذشته می‌توانند با درج رقم شمارشگر کنتور به میزان گاز بهای مصرفی خود دست یافته و با مقایسه اطلاعات قبوض صادره طی سنوات گذشته در صورت وجود خطای احتمالی در زمان قرائت کنتور و درج ارقام، آن مورد را پیگیری کنند.
دینی بهترین دامنه مصرف گاز در فصول سرد سال را 300 تا 500 متر مکعب دانست و افزود: مصرف گاز در فصول سرد سال بالاتر از 500 مترمکعب غیرمتعارف بوده و علاوه بر هدر رفت انرژی منجر به افزایش پلکانی قبوض گاز خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان با تحت پوشش قرار دادن بیش از یک میلیون مشترک از مهمترین سازمان‌های خدمات رسان در استان بوده که در میان مصرف کنندگان خانگی، صنعتی و تجاری آن، بخش خانگی بیشترین مصرف گاز طبیعی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول