اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛

493 طرح هادی روستایی در خراسان رضوی تصویب شد

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، 493 طرح هادی روستایی مورد تصویب قرار گرفت.

493 طرح هادی روستایی در خراسان رضوی تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قاسمی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در استانداری خراسان رضوی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در استان 67 طرح بالادستی وجود دارد که شامل طرح‌های جامع، هادی، و تفضیلی است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی افزود: همچنین از مجموع 71 شرح، 38 طرح آن در حال اجرا، شش طرح در حال تهیه، شش طرح جامع، 20 طرح جامع تفضیلی و 12 طرح تفضیلی شرح است.
قاسمی ادامه داد: در شش ماهه اول سال، کارگروه مسکن و شهرسازی 13 جلسه برگزار کرده که طی آن 255 طرح هادی روستایی تصویبی، چهار طرح جامع تفضیلی، دو طرح جامع، مربوط به حوزه‌های سرمایه‌گذاری است.
طی این جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان 493 طرح هادی روستایی با اکثریت آراء تصویب شد.
در ادامه این شورا، بحث بودجه فرهنگی استان با محوریت توزیع اعتبارات فرهنگی استان خراسان رضوی مطرح شد.
رضا جمشیدی در این رابطه اظهار داشت: مجموع اعتبارات عمرانی ابلاغ شده به استان تا امروز 483 میلیارد تومان بوده است که 14 میلیارد و 580 میلیون تومان آن اعتبارات عمرانی و 71 میلیارد و 800 میلیون آن اعتبارات هزینه‌ای است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان رضوی اعتبارات بودجه فرهنگی امسال استان را با سال پیش متفاوت ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته در 9 محور به استان‌ها اجازه هزینه اعتبارات داده شد اما در سال 90 مجلس شورای اسلامی نحوه هزینه این اعتبارات را در قانون تعیین کرد.
جمشیدی هزینه فرهنگی خراسان رضوی را 100 درصد اعتبار و 30 درصد تخصیص عنوان کرد و در ارتباط با بودجه زیارت استان اظهار داشت: اعتبارات زیارت یک کارگروه تخصصی دارد که با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد و انجام شورای راهبردی با استاندار برای هزینه مقدار پول لحاظ شده رأی‌گیری می‌شود.
وی اعتبارات زیارت استان را به نسبت سال گذشته با 19 درصد کاهش برآورد کرد و افزود: بنا به تصویبات انجام شده اعتبارات زیارت با 19 درصد کاهش مواجه بوده و از مجموع اعتبارات استانی تاکنون 50 درصد آن اعتبارات به استان ابلاغ شده و 50 درصد باقی مانده نیز طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود.
در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان بودجه فرهنگی استان خراسان رضوی با محوریت توزیع اعتبارات فرهنگی با اکثریت آراء به تصویب رسید.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول