اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

صرفه‌جویی در مصرف آب سبب استمرار تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و ترویج اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب سبب استمرار تولید می‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف آب سبب استمرار تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیام قاسمی در همایش آموزشی مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب در کشاورزی در این استان، اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی علمی و عملی کشاورزان و بهره‌برداران، استفاده بهینه از منابع آبی و انتقال یافته‌های علمی تحقیقاتی به کشاورزان برای کاهش خسارت خشکسالی از اهداف برگزاری این همایش است.
وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب سبب استمرار تولید می‌شود، افزود: مدیریت صحیح آب و نوع کشت در جلوگیری از کاهش مصرف آب موثر است.
قاسمی با تأکید بر اینکه توجه به علم کم آبیاری با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر ضروری است، گفت: نگاه کشاورز به آب باید به گونه‌ای باشد که با حداقل هزینه و زمان، حداکثر بهره‌برداری از آب را بدست آورد.
مدیر هماهنگی و ترویج اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را یکی از روش‌های مدیریت بهینه آب برشمرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه، 150 هزار هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری به سامانه آبیاری نوین مجهز شود.
وی اذعان داشت: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری پس از پایان اجرای سامانه آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی دوره‌های آموزشی به‌منظور ترویج آبیاری تحت فشار توسط کارشناسان برگزار می‎شود.
قاسمی کمبود اعتبارات را از مهمترین عوامل کندی اجرای سامانه آبیاری نوین می‌داند و بیان کرد: با استقبال کشاورزان برای اجرای این طرح مشکلی وجود ندارد و پیش‌بینی سالانه 5 هزار هکتار در دستور سازمان جهادکشاورزی این استان قرارگرفته است.
وی بیان کرد: کشاورزانی که متمایل به استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای در مزارع کشاورزی تحت تملک خود باشند، می‎توانند از مزایای دریافت تسهیلات 20 میلیون ریالی در هر هکتار برخوردار شوند.
همایش آموزشی مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی آب در کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.در این همایش کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی آخرین یافته‌های خود را در مورد مدیریت آب ارائه کردند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول