اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای همدان مطرح کرد:

ایجاد انگیزه صرفه‌جویی با روش‌های تحریک شخصی و اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان همدان گفت: برای ایجاد انگیزه صرفه‌جویی می‌توان از روش‌های تحریک شخصی و اجتماعی استفاده کرد.

ایجاد انگیزه صرفه‌جویی با روش‌های تحریک شخصی و اجتماعی
سیدهادی حسینی بیدار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان‌ اظهار کرد: رویکردهای فنی در بخش عرضه و شبکه توزیع که شامل سخت‌افزار و تجهیزات بخش تولید و توزیع و وسایل آب‌بر و آب پخش در تأسیسات مشترکان می‌شوند در سه شکل قانونی و آیین‌نامه‌ای (شامل سهمیه‌بندی، محدودیت و ممنوعیت)، اقتصادی و تعرفه‌ای (حذف یارانه و واقعی کردن قیمت‌ها) و روانشناسی اجتماعی و تغییر و بهینه‌سازی الگوی مصرف صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: با دقت به موضوع صرفه‌جویی، باید دنبال تغییر رفتار مصرف‌کنندگان بود به طوری که با این حساب بخشی از برنامه به آگاه‌سازی مردم، بخشی مربوط به ایجاد انگیزه و بخشی نیز مربوط به وجود وسایل و امکاناتی است که اهداف را تحقق بخشند، مربوط می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان همدان بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم روش‌های مختلفی مانند ارتباط مستقیم و غیرمستقیم رسانه‌ای وجود دارد که باید از این امر برای اطلاع‌رسانی مردم از امر صرفه‌جویی و مصرف بهینه بهره برد.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه صرفه‌جویی می‌توان از روش‌های تحریک شخصی و اجتماعی استفاده شود، افزود: تعرفه و مسائل اقتصادی، سهمیه‌بندی و ایجاد ممنوعیت برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند، می‌تواند ایجاد انگیزه کند.
حسینی‌بیدار عنوان کرد: ساخت تجهیزات کم مصرف با قیمت مناسب که به سهولت قابل نصب بوده و نگهداری زیادی احتیاج نداشته باشند، نیازها را برطرف کرده و از مطلوبیت بالایی از دیدگاه مشترکان برخوردار باشد در زمره رویکردهای فنی و ساختاری قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: استفاده از برچسب راندمان آب در وسایل آب‌بر مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر آبی و... با انجام آزمایشات استاندارد از این اقدامات است که می‌تواند در کاهش مصرف آب نقش مهمی داشته باشد.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان همدان با تأکید بر نصب درافشان بر روی خروجی شیر یا دوش اظهار کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده در وسایل آب پخش مانند انواع شیرآلات کاهنده و سیفون‌های کم حجم یا دو مرحله‌ای و استفاده از درافشان به وسایلی که بر روی خروجی شیر یا دوش نصب شده تا موجب تنظیم جت آن شود، می‌تواند در این مورد نقش بسزایی داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به درافشان‌های کاهنده مصرف بیان کرد: درافشان‌های بدون مدخل ورود هوا که بدون اختلاط هوا و آب کار می‌کند و درافشان‌های با مفصل کروی، که این درافشان‌ها با هوادهی یا بدون هوادهی قابل نصب در یک مفصل کروی است، درافشان‌های کاهنده مصرف هستند.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول