اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

مشکل اقتصادی کشور با تفکر دولتی حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور با تفکر دولتی حل نمی‌شود، گفت: باید برای حل مشکل اقتصادی کشور به سمت بخش‌های دیگر از جمله بخش خصوصی حرکت کنیم.

مشکل اقتصادی کشور با تفکر دولتی حل نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ جوانان جویای کار در خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال 90  توسط رهبر معظم انقلاب به جهاد اقتصادی اظهار داشت: رهبری با تشخیص بسیار بالای خود این سال را نامگذاری کردند که استارت آن در سال جاری آغاز شد و باید این امر در سال‌های بعد تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز مفهوم قدرت به معنای کلمه دچار تحول بنیادین شده است، ادامه داد: در قرن 19 قدرتمندان عالم سیاست‌های خود را به کمک قدرت نظامی و تسلیحات هسته‌ای پیش می‌بردند در حالی که امروز قدرت مبتنی بر سلاح و تسلیحات اتمی رنگ باخته است.
فرماندار بیرجند ادامه داد: در ادبیات سیاسی جهان، هرگاه واژه قدرت به میان می‌آمد، بلافاصله مفهوم قدرت نظامی در ذهن تداعی می‌شد، در حالی‌ که در هزاره سوم واژه قدرت با مفاهیمی چون قدرت علمی، قدرت اقتصادی و یا قدرت ایدئولوژیک تداعی می‌شود و این بدان معنا است که توازن قوا توسط ابزارهای غیر نظامی به هم خورده است.
قاسم‌زاده نداف با اشاره به مؤلفه قدرت دیپلماسی و سیاسی در جهان امروز تصریح کرد: بسیاری از کشورها امروز با توان دیپلماسی خود بسیاری از سیاست‌های خود را به پیش می‌برند.
وی به مؤلفه ایدئولوژی اشاره کرد و افزود: این مؤلفه بعد از انقلاب اسلامی وارد ادبیات سیاسی جهان شد و امروز ایران اسلامی به کمک قدرت ایدئولوژی و فرهنگی خود توانسته پیروز شود.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه اتکا به مذهب، انقلاب و نظام را به پیروزی رسانده است، ادامه داد: آن چه لازمه تداوم انقلاب و نظام شده پایداری بر اصول و پیروی از ولایت فقیه بوده است.
قاسم‌زاده نداف اقتصاد پویا و توانمند را مؤلفه چهارم یک کشور قدرتمند برشمرد و تصریح کرد: کشوری قدرتمند است که اقتصاد پویا و توانمند داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ادبیات دینی اسلام تأکید و توجه ویژه‌ای به اقتصاد خانوارها شده است، گفت: امروز تولید ثروت، ایجاد کار و اشتغال عبادت و بلکه یک جهاد است.
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی کار، تولید و اشتغال باید از نخبگان به عرصه عمومی جامعه کشیده شود، بیان کرد: باید استعداد جوان‌ها را رصد و به آن‌ها اعتماد کنیم چرا که ابتکار و طراحی مخصوص در جوانان است.   
قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور با تفکر دولتی حل نمی‌شود، افزود: اما واقعیت آن است که در تمام دنیا تحولات اقتصادی و رفع مشکلات با تفکرات و دخالت‌های دولت‌ها برطرف نشده و این بخش خصوصی بوده که همیشه ثابت کرده که قادر به ایجاد تحول و نوآوری در عرصه‌های مختلف است.
وی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما مشکل باسواد ندارد، ادامه داد: امروز کاردان‌ها در جامعه کم هستند و باید به طرف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حرکت و این آموزش‌ها را جدی فرا گرفت.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه در خراسان جنوبی با همه محدودیت‌ها، امکانات خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: ذهنیت غلطی در طول تاریخ در ما شکل گرفته و آن این است که تصور می‌کنیم در هر کاری باید دولت پیش‌قدم شود.
قاسم زاده نداف به  وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، اشاره کرد و گفت: امروز مرزها نه تنها تهدید تلقی نمی‌شوند، بلکه یک فرصت خوب و مناسب برای توسعه و تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف از جمله معادن بی نظیر و کویر است، افزود: امروز بسیجیان باید در تمامی عرصه‌ها وارد شده چراکه ضامن حفظ و اقتدار نظام بوده و باید در حوزه اقتصاد بیش از پیش وارد شوند.
قاسم‌زاده نداف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌عنوان یک فرصت برای سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: دولت هر ماه به هر ایرانی از مجموع 70 میلیون نفر، مبلغ 450 هزار ریال یارانه می‌پردازد، که با این رقم می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی در بخش توسعه بنگاه‌های زود بازده و یا مشاغل خانگی انجام داد.
وی ادامه داد: بنابراین باید در بحث یارانه‌ها یک طراحی و مدیریت منطقی صورت بگیرد.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه در موضوع مشاغل خانگی اعتبارات خوبی اختصاص یافته است، یادآور شد: باید مبانی دموکراتیک در این زمینه توسط مسؤلان امر برطرف شود.
انتهای پیام /ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول