اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خواستار شد:

تدوین آیین‌نامه داخلی کارگروه اقتصادی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت مصوبات کارگروه اقتصادی استان، خواستار تدوین یک آیین‌نامه داخلی به منظور رصد تمامی مسائل و موارد مربوط به کارگروه شد.

تدوین آیین‌نامه داخلی کارگروه اقتصادی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه کارگروه اقتصاد و اشتغال کردستان که با حضور اعضای این کارگروه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه با تصویب هیئت وزیران و با ادغام کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تشکیل و به‌صورت تخصصی‌تر برنامه‌ها را دنبال می‌کند.
وی بیان کرد: 11 کارگروه اقتصاد و اشتغال گذشته با تقلیل به 7 کارگروه از این به بعد طبق آیین نامه جدید کار خود را به‌صورت تخصصی‌تری ادامه می‌دهند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: کارگروه اقتصاد و اشتغال بر اساس تصمیم هیئت وزیران با هفت کارگروه در زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی فعالیت می‌کند و شش کارگروه قبلی آن نیز در کارگروه‌های باقی‌مانده ادغام می‌شود.
ازهاری خواستار تهیه یک آیین‌نامه داخلی برای کارگروه اقتصاد و اشتغال شد و افزود: با تنظیم و برنامه‌ریزی این آیین‌نامه و تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی استان می‌توانیم تمام برنامه‌ها و مباحث مربوط به کارگروه را پوشش دهیم.
به گفته وی، به منظور انسجام و یکپارچگی در کار، نیاز به تعدد کمیته‌ها نیست، چرا که هرچه تعداد کمیته‌ها محدودتر باشد می‌توانیم بازده بهتر و مثبت‌تری داشته باشیم.
معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار خواستار تهیه و تنظیم این آیین‌نامه داخلی ظرف 20 روز آینده شد و تصریح کرد: باید بر اساس وظایف شورا و کارگروه با توجه به شرایط و وضعیت استان این آیین‌نامه داخلی تنظیم و اگر نیاز به افزایش بند و یا ارگان دیگری بود، اقدام شود.
ازهاری با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه باید در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد، خاطرنشان کرد: برای ترکیب اعضای کمیسیون‌های تخصصی کارگروه ظرف سه هفته آینده پیشنهادهای مشخص را در قالب یک آیین‌نامه داخلی ارائه تا بعد از بحث و بررسی در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد.
وی جذب و تامین منابع مالی از بازار سرمایه، سیاست‌های ترجیحی، جذب سرمایه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، حمایت از تولیدکنندگان بخش‌های مختلف اقتصادی، بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی را از جمله وظایف کارگروه اقتصادی و اشتغال برشمرد.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: شناسایی قابلیت‌ها و مزیت‌های بخش گردشگری استان، تنظیم خط مشی‌های صادراتی استان و توسعه صنایع دستی و روستایی، تکمیلی و تبدیلی کشاورزی از دیگر وظایف این کارگروه است.
معاونت برنامه‌ریزی استانداری، نمایندگان استانی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت نیرو و نیز مدیران گردشگری، منابع طبیعی، شهرک‌های صنعتی، گمرک و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از اعضای اصلی این کارگروه هستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول