اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

سهم 22 میلیارد تومانی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات فرهنگی

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات فرهنگی 22 میلیارد تومان است.

سهم 22 میلیارد تومانی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات فرهنگی
یزدان جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در سال جاری سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات فرهنگی 22 میلیارد تومان است، اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد از این اعتبارات برای هزینه و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه قانونگذار به طور دقیق سهم همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است، گفت: در حال انجام رایزنی‌های لازم برای جذب باقی‌مانده اعتبارات فرهنگی این استان هستیم.
جلالی گفت: این در حالی است که رایزنی‌های لازم برای جذب باقی‌مانده این اعتبارات به‌منظور هزینه در پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام این استان صورت گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری تفکیک اعتبارات فرهنگی از دیگر خطوط اعتباری را یک اقدام ابتکاری در دولت دهم دانست و گفت: دولت دهم در تغییر نگاه خود به مباحث فرهنگی از سال گذشته اعتبارات این بخش را از سایر خطوط اعتباری دیگر منقسم کرده است.
وی با بیان اینکه با این اقدام در دولت دهم برای فرهنگ یک سرفصل جداگانه تهیه شده است، افزود: با این اقدام نوین می‌توانیم با سهولت و سرعت بیشتر برنامه‌های فرهنگی را در این استان اجرایی و پیاده‌سازی کنیم.
جلالی با اشاره به رشد فعالیت‌ها و امکانات حوزه فرهنگ این استان طی چند سال اخیر گفت: آثار، نشانه‌ها و مصداق‌های خوبی از خدمت و تلاش صادقانه برای فراهم کردن بسترهای مناسب فرهنگی در این استان به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: آنچه بیشتر در سال‌های اخیر رخ داده، توجه جدی به زیر ساخت‌های فرهنگی از جمله توسعه فضاها، افزایش تجهیزات و امکانات، افزایش تولیدات مکتوب و نشر و توسعه‌ انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برای دستیابی به نقطه مطلوب راه طولانی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: در حقیقت بخش فرهنگ و هنر در استان همانند سایر بخش‌ها دارای نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای خاص خود است.
وی با اشاره به اولویت‌بندی نیازهای فرهنگی این استان گفت: ابتدا نگاه درست و صحیح، جامع و آگاهانه به عرصه فرهنگ است به این معنا که اصل، ذات و جوهره‌ فرهنگ مورد توجه قرار گیرد به دور از فروع و حاشیه‌ها و ابزار فرهنگی که گاه سبب می‌شود ما از مسیر اصلی در توسعه فرهنگی خارج شویم.
جلالی اضافه کرد: توجه به مبانی و اصول فرهنگی و زیر ساخت‌های مورد نیاز از جهت‌های مختلف، ایجاد نقطه اتصال و توافق و تعامل برای هرگونه برنامه‌ریزی و اقدام فرهنگی که منجر به ایجاد حرکت و جریان فرهنگی می‌شود و صرفاً به فعالیت‌های موردی موازی و کم‌اثر بسنده نشود.
وی در ادامه بر ضرورت اطلاع‌رسانی در بحث انتخابات تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه از مباحث مورد توجه مقام معظم رهبری است.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم، آگاه شدن اقشار مختلف از وظایف کشور در مباحث انتخاباتی و افزایش روحیه امیدواری در بین مردم از مهم‌ترین نتایج اطلاع‌رسانی درست در زمینه انتخابات محسوب می‎شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول