اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات کردستان خواستار شد:

اختصاص ردیفی از اعتبارات فرهنگی کردستان به خانه مطبوعات

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات کردستان خواستار اختصاص ردیفی از اعتبارات فرهنگی استان به خانه مطبوعات شد.

اختصاص ردیفی از اعتبارات فرهنگی کردستان به خانه مطبوعات
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان الله‌مرادی یکشنبه شب در دیدار اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات کردستان با استاندار، اظهار داشت: هیئت مدیره جدید به منظور ارتقای سطح علمی و توانمندی بیشتر خبرنگاران و اعضای خانه برنامه‌هایی را مدنظر دارد که نیازمند اختصاص اعتباراتی است.
وی افزود: با توجه به بضاعت کم مالی خبرنگاران نیاز است که مجموعه دستگاه‌های دولتی و به ویژه شخص استاندار خانه مطبوعات را حمایت کند تا آنان نیز بدون دغدغه معیشتی رسالت اصلی خویش را بدون هیچ‌گونه کاستی انجام دهند.
رئیس خانه مطبوعات کردستان تشکیل تعاونی مسکن برای افرادی که در تعاونی قبلی عضویت ندارند، تشکیل تعاونی مصرف، تشکیل تعاونی صندوق اعتباری و برنامه‌ریزی برای آموزش اعضا را از برنامه‌های پیش‌بینی شده خانه مطبوعات برای گام اول در استان ذکر کرد.
به گفته الله‌مرادی، خانه مطبوعات استان کردستان در صدد تهیه منشور اخلاقی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان است چون اعتقاد داریم که رعایت اخلاق حرفه‌ای باید سرلوحه کار اعضای این خانه قرار گیرد.
وی حل مشکلات اعضای خانه مطبوعات را از اولویت‌های هیئت مدیره جدید خواند و گفت: به یقین برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از استادان مجرب در این حوزه بیشترین کمک را به اعضای این خانه خواهد کرد که خانه مطبوعات به جد به دنبال تحقق این قضیه است.
رئیس خانه مطبوعات کردستان در ادامه یکی دیگر از مشکلات حوزه رسانه استان را اعطای امتیاز نشریه به افرادی فاقد تخصص و بدون آشنایی به فعالیت در این حوزه دانست و افزود: واگذاری نشریه در قالب اجاره و یا به افرادی همفکر صاحب امتیاز بعضا مشکلاتی به بار می‌آورد که منجر به توقیف نشریه و یا لغو امتیاز خواهد شد.
وی عنوان کرد: در صورتی که افراد ذیصلاح و به ویژه هیئت نظارت بر مطبوعات می‌توانند با دقت نظر بیشتر مانع از ایجاد چنین مسائل و مشکلاتی شوند.
الله‌مرادی همچنین خواستار برگزاری جلساتی با حضور اعضای خانه مطبوعات و کارشناسان فرهنگی و سیاسی استان شد و گفت: با برگزاری این جلسات بسیاری از مشکلات ناشی از ناآگاهی از مسائل سیاسی و یا فرهنگی که دامنگیر خبرنگاران می‌شود، حل خواهد شد.
وی در پایان وجود افرادی موثر و صاحب نام در ترکیب هیئت مدیره خانه مطبوعات در ادوار و گذشته را از افتخارات این خانه خواند و تاکید کرد: تنها هدف اعضای هیئت مدیره نیز حل مسائل و مشکلات خبرنگاران و ارتقای جایگاه این خانه است که بدون هیچ کوتاهی در این راستا حرکت خواهیم کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول