اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات تاکید کرد:

ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی استان کردستان تاکید کرد.

ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان با بیان این مطلب اظهارداشت: باتوجه به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دینی لازم است مسئولان استان همکاری لازم را با نهاد مذهبی داشته باشند.
وی به برخی از ماموریت‌ها و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در جامعه پرداخت و خواستار حمایت استاندار کردستان از فعالیت‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان شد.
استاندار کردستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی استان را از اولویت‌های کاری بیان کرد و قول مساعدت و همکاری را در این زمینه داد.
علیرضا شهبازی ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استان نیازمند همکاری و تعامل ادارات مختلف است و در این راستا باید برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.
وی در پایان سخنان خود تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در سطح استان را ستود.
 
*انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از کمبود اعتبارات فرهنگی استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از کمبود اعتبارات فرهنگی در این استان انتقاد کرد و خواستار افزایش این اعتبارات شد.
حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری نیز در جریان دیدار حجت الاسلام فلاح با استاندار کردستان ضمن تشریح ماموریت‌های کلان و گسترده تبلیغات اسلامی استان نسبت به کمبود حمایت‌های استانی از تبلیغات اسلامی انتقاد و خواستار توجه بیشتر استاندار به مقوله فرهنگی و حوزه دین شد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان در خصوص فعالیت‌های برنامه‌‌ای، استانی و معنوی در رده بیست و پنجمین استان کشوری قرار دارد و همچنین از نظر درصد افزایش اعتبارات فرهنگی نیز نوزدهمین استان کشور است بیان داشت: استان کردستان استانی فرهنگی است و نگاه مسئولان نیز به همین تناسب با محوریت فرهنگی به ویژه تقویت فعالیت‌های حوزه دین باید تغییر یابد.
وی بیان داشت: این مهم با رتبه نازل استان در حمایت‌های برنامه‌ای از فعالیت‌های اداره کل استان سازگار نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به حمایت‌های کلان برخی استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: فاصله برخورداری استان کردستان از اعتبارات برنامه ای استانی با بسیاری از استان‌ها بسیار عمیق و قابل تامل است به طوری‌که اعتبارات فرهنگی استان کردستان در سال 90 حداکثر دو میلیارد و 500 میلیون ریال و استان دیگری از اعتبارات برنامه‌ای سه میلیارد ریالی برخوردار است.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری تصریح کرد: بدیهی است با این نگاه بسیاری از شاخص‌های فرهنگی مورد نظر که متاثر از نیازها و خلاهای استانی در حوزه فرهنگ دینی باشد عملیاتی نمی‌شود.
وی از استاندار کردستان خواست راهکارهای لازم را در خصوص ارتقای اعتبارات فرهنگی حوزه دین و فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان را مورد بررسی قرار داده و به نحوی برنامه ریزی  شود که اعتبارات سال جاری جهش و سیر صعودی مطلوبی داشته باشد.
 حجت‌الاسلام فلاح همچنین با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیدار کرد و خواستار عنایت بیشتر ایشان در خصوص ارتقای سطح اعتبارات این اداره کل شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌ای چشمگیر استان در عرصه‌ای مختلف و همچنین حضور موثر مدیرکل در ستادها و مجامع فرهنگی استان اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های لازم اعتبارات برنامه‌ای اداره کل تقویت شده و شاهد تصمیم گذاری بیشتر اداره کل در حوزه فرهنگی استان باشیم.
 
*روحانیون پیشگامان وحدت و انسجام اسلامی هستند
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی همچنین در جریان دیدار جمعی از ائمه جماعات ادارات و مساجد شهرستان سنندج با ایشان اظهارداشت: علما و روحانیون به عنوان پیشگامان وحدت و انسجام اسلامی مطرح هستند و باید با همدیگر تعامل و با اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان همکاری داشته باشند.
حجت‌الاسلام فلاح ادامه داد: روحانیون می‌توانند با آگاه‌سازی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان در راستای گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی استان بکوشند و در این راستا باید تمام توان خود را بکار ببرند.
وی ارتقای سطح علمی و دانش روحانیون را نیز مورد تاکید قرار داد و برتوجه بیش از پیش به این مهم تاکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به روحانیون و علمای حاضر در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت‌های اداره کل در خصوص آموزش و استقرار روحانیون و همچنین دوره‌های قرآنی پرداخت.
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌‌یاری بیان داشت: این اداره کل با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون اهل تسنن و تشیع در سال‌جاری اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.
وی یادآور شد: این آموزش‌ها در سطح استان ادامه دارد و شهرستان‌های استان نیز اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای روحانیون کرده‌اند.
 
*آموزش‌های تخصصی روحانیون اهل سنت باید در اولویت قرار گیرد
امام جمعه موقت شهرستان سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: آموزش‌های تخصصی روحانیون اهل سنت و ارتقای سطح علمی و فکری آنان باید در اولویت قرار گیرد.
ماموستا امین راستی تصریح کرد: روحانیون اهل سنت باید با مسائل روز آشنا شده و خود را با اقتضائات زمان تنظیم کنند.
وی ادامه داد: امروز جامعه به روحانی عالم و آگاه احتیاج دارد و این مهم باید با تلاش دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی محقق شود.
وی در پایان تلاش اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در راستای آموزش روحانیون را قابل تحسین خواند و بر استمرار این مهم تاکید کرد.
در ادامه این دیدار ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی شهرستان سنندج از استقبال ضعیف کارکنان ادارات از نمازهای جماعت ادارات انتقاد کردند و خواستار تدابیر مناسب برای ارتقای سطح کمی و کیفی نماز جماعت ادارات و حضور مدیران و کارکنان در نمازهای جماعت شدند.
 
*تحکیم پایه‌های وحدت زمینه‌ساز توسعه کردستان است
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی تحکیم پایه‌های وحدت را زمینه‌ساز توسعه استان کردستان بیان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در این استان بهره برد.
حجت‌الاسلام فلاح در جمع روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کردستان در سنندج اظهارداشت: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به اعتقادات دینی و فرهنگی ما استفاده می‌کند و همه ما باید در راستای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان با برنامه‌ریزی درست و اساسی گام برداریم و بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بهره‌گیری از فضای مجازی و تقویت رسانه‌ها می‌تواند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان حرکتی موثر و شایسته باشد از این‌رو باید فعالیت‌های رسانه‌ای را تقویت کرد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در استان کردستان یادآور شد: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یکی از مدیران موفق در سازمان است و خوشبختانه طی سه سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این استان اجرایی شده است و انتظار می‌رود که این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.
در پایان این جلسه حکم مدیریتی حجت‌الاسلام مصعود صفی‌یاری که از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور صادر شده بود به مدت دو سال تمدید شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول