اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تربیت نیروهای انقلابی؛

پرورش سپاه قدرتمندی برای دفاع مسلحانه در جنگ تشکیل داد

خبرگزاری فارس: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: با تربیت نیروهای انقلابی، پرورش سپاه قدرتمندی برای دفاع مسلحانه در جنگ تشکیل داد.

پرورش سپاه قدرتمندی برای دفاع مسلحانه در جنگ تشکیل داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید یحیی صفوی دقایقی پیش در مراسم نکوداشت استاد پرورش در جمع مسئولان استانی و کشوری اظهار داشت: استاد پرورش را سردار فرهنگی می‌دانم که عرفان را با خردمندی، بصیرت سیاسی و شجاعت در دفاع از دین، قرآن و ولایت در هم آمیخته بود.
به گفته وی مهمترین مسئله امروز کشور تربیت کادر مدیران هم‌طراز با انقلاب اسلامی که بتواند انقلاب را تحت زعامت رهبری و امام ترسیم کند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اداره یک حکومت در صحنه بین‌المللی احتیاج به کادرهای فراوان در قسمت‌های مختلف دارند و البته با گذشت 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی این انقلاب برای تمدن سازی و پیشرفت و عدالت گستری راه کمی را طی کرده است.
وی با بیان اینکه بالاترین خدمت استاد پروش تربیت نسل انسانی، دین‌دار، بصیر، ولایت‌مدار، شجاع و با اخلاق بوده است، افزود: عظمت کار معلمی را ایشان به خوبی می‌دانست چرا که خود استادی بود که قلبش را به نور معرفت قرآن روشن کرده بود و مالامال از عشق به رسول‌الله و امام زمان (عج) بود.
سرلشکر صفوی تاکید کرد: استاد نه تنها در زندگی راه و رسم بزرگی داشت که در شیوه مدیریتی نیز کادری بزرگ ساخت که بزرگ‌ترین خصوصیت این سردار فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه استاد پرورش تاثیر منحصر به فردی در مسائل امنیتی نظام داشت، گفت: ایشان هسته‌های مسلح نیروهای انقلابی را برای مبارزه آماده و آموزش می‌داد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: همچنین برخورد با ساواک را در آن زمان به نیروها آموزش می‌داد.
وی در بخشی از صحبت‌های دیگر خود به نقش پرورش در اصفهان به‌عنوان بنیان‌گذار کمیته فرهنگی و انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: وی یک سپاه بر اساس تقوا و شجاعت در استان اصفهان شکل داد که روش تربیتی او الگویی برای سایر استان‌های کشور شد.
صفوی ادامه داد: سپاه در شمال، جنوب و سیستان و بلوچستان با الگوگیری از روش استاد پرورش و شورایی که او در اصفهان تشکیل داده بود، شکل گرفت.
وی گفت: پرورش سپاه قدرتمند را برای دفاع مسلحانه با قدرت در زمان جنگ تشکیل داد و این مهم با تربیت نیروهای انقلابی صورت گرفت.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: در آغاز جنگ بیش از سه سال از طرف مجلس نماینده شورایعالی دفاع بود که در آن زمان با اقتدار و صلابت از سپاه و بسیج دفاع کرده و با دریافت های منطقی رهنمودهای فرمانده کل قوا را عملیاتی می‌کرد.
وی در قسمتی از صحبت‌‌های خود به خاطره‌ای از استاد پرورش اشاره کرد و گفت: در اوایل سال 60 در زمانی که شورایعالی دفاع تشکیل شد استاد پرورش با محمد منتظری و من در مورد شکست حصر آبادان مشورت می‌کردیم که رئیس جمهور وقت بنی صدر با این مسئله مخالفت کرد و تنها دو نفر با این پیشنهاد حصر آبادان موافق بودند که یکی رهبر انقلاب و دیگری استاد پرورش بودند، به نحوی که روشنگری‌های ایشان موجب تصویب شکست حصر آبادان شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول