اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داماد استاد پرورش:

پرورش پناهگاه روحی جوانان در مشکلات بود

خبرگزاری فارس: داماد استاد پرورش گفت: پرورش پناهگاه جوانان در حل مشکلات روحی و معنوی بود و در طول عمر شریف خود یک لحظه نیز از دادن مشاوره اخلاقی، روانشناسی و دینی به جوانان و خانواده‌ آنها غفلت نکرد.

پرورش پناهگاه روحی جوانان در مشکلات بود
محمد مسعود نجفی قدسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به رفتار و اخلاق استاد علی‌اکبر پرورش در زندگی خانوادگی اظهار داشت: اخلاق خانوادگی ایشان به دو بخش اخلاق فردی و جمعی تقسیم می‌شود، به این معنا که بخشی مربوط به سلوک شخصی خود ایشان و بخشی در ارتباط با جمع خانواده و محیط پیرامون است.  
وی افزود: پرورش با توجه به علاقه فراوان خود به معارف اسلامی و علمی از دوران نوجوانی به مطالعه مباحث اسلامی، فلسفه و عرفان پرداخت و در کنار آن به دروس دانشگاهی ادامه داد و در رشته ادبیات فارغ‌التحصیل شد.
مدیرکل اسبق شبکه خبر تاکید کرد: ایشان در طول زندگی خود از اساتید به نامی استفاده کرد و از مشرب فکری و عرفانی آیت‌الله قاضی و سید ابوالحسن اصفهانی بهره می‌گرفتند.
وی از جمله بارزترین اخلاق فردی پرورش را نماز اول وقت دانست و تاکید کرد: ایشان در تمام طول زندگی خود تاکنون حتی زمانی که بزرگ‌ترین منصب‌ها را داشته و همراه آیت‌الله خامنه‌ای و رفسنجانی عضو شورای دفاع و نایب رئیس مجلس بود هرگز تحت هیچ شرایطی نماز اول وقت را ترک نکرد.
نجفی ادامه داد: ایشان همیشه یک ساعت پیش از نماز صبح را به نافله و عبادات اختصاص داده و حدود نیم ساعت نیز درباره مباحث عرفانی و اعتقادی به تفکر می‌پرداخت و کشف و شهودات عرفانی نیز در این زمینه داشته است.
وی تاکید کرد: پرورش همیشه در سلام حتی به کوچک‌ترها پیش قدم بود و پیاده‌روی بعد از نماز صبح و انس با قرآن و نهج‌البلاغه نیز از برنامه‌های هر روزه ایشان است.
داماد استاد با بیان اینکه اخلاق جمعی پرورش برگرفته از ادبیات و عرفان اسلامی است بیان کرد: ایشان نسبت به زن نگاهی الهی داشته و زن را مطابق حدیث نبوی ریحانه می‌دانستند و بر همین اساس احترام زیادی برای مادر و همسر خود قائل بوده و به هیچ‌عنوان در سخت‌ترین شرایط کسی عصبانیت ایشان را نسبت به همسرشان ندید.
وی به نقل خاطره‌ای در این مورد پرداخت و افزود: پرورش به مادر خویش نیز علاقه خاصی داشت به گونه‌ای که هنگام احتضار مادر برای درک حدیث بهشت زیر پای مادران است کف صورت بر پای مادر نهاد و کشف و شهودی نیز در این‌باره داشت.
نجفی با بیان اینکه پرورش با وجود مسئولیت‌های سنگین در نظام از حقوق خود نیز در این راه استفاده نکرد، تصریح کرد: وی در طول زندگی خود واحد مسکونی مستقل و یا ماشین شخصی نداشته و واحد مسکونی ارث پدری خود را نیز وقف زوج‌های جوان کرد.
وی اضافه کرد: پرورش گرچه دلبستگی به مال دنیا نداشت ولی متعصب نیز نبود، بلکه بسیار خوش مشرب و اهل نشست و برخواست با دوستان و سفر با خانواده بود.
داماد استاد پرورش تصریح کرد: مهمترین تخصص پرورش در زمینه ادبیات حافظ‌شناسی بوده و وی از نامی‌ترین افراد عصر خود در زمینه تفسیر حافظ و نهج‌البلاغه است و تا همین اواخر جلسات حافظ‌شناسی وی ادامه داشت، ضمن اینکه با وجود مشغله فراوان هیچ‌گاه از مطالعه در مباحث سیاسی روز دنیا عرفان، فرهنگ، و ادبیات غافل نبود.
*پرورش به رهبر انقلاب علاقه ویژه‌ای داشت
نجفی تصریح کرد: استان از زمانی که به دستور امام، همراه مقام معظم انقلاب و آیت‌الله رفسنجانی شورای امنیت ملی جنگ را اداره می‌کردند با رهبر انقلاب ارتباطات دوستانه و نزدیکی داشتند.
وی ادامه داد: به همین دلیل پرورش رابطه ویژه‌ای با رهبر معظم انقلاب دارد و رهبر انقلاب نیز همیشه ملاطفت زیادی نسبت به ایشان داشته‌اند و در آخرین دیدار دست در گردن ایشان انداخته  و وی را به اتاقی دیگر برده به طور خصوصی با ایشان صحبت کردند.
مدیر سابق شبکه خبر افزود: همچنین با توجه به تسلط ویژه رهبر معظم انقلاب به شعر و عرفان استاد پرورش در بعضی ملاقات‌هایی که با رهبری دارند سؤال و جواب‌هایشان با یکدیگر به صورت شعر است.
وی در ادامه به علاقه ویژه مسئولان نظام به پرورش اشاره و تاکید کرد: مسئولان نظام نیز از هر طیفی به ایشان علاقه‌مند بودند زیرا می‌دانستند وی نه بر اساس منافع شخصی تصمیم می‌گیرد و نه جناحی می‌اندیشد، بلکه بر اساس اعتقادات الهی صحبت می‌کند.
نجفی درباره مبارزات فکری پرورش با رژیم شاه تاکید کرد: ایشان معتقد بود پیش از مبارزات فکری باید فرهنگ و دیدگاه‌ها و اعتقادات مردم را برای آینده مبارزاتی جهت‌دهی کرد و به همین دلیل از دوران جوانی جلساتی برای آشنایی جوانان با مهدویت، وهابیت، بهائیت برگزار می‌کرد.
وی ادامه داد: ایشان ضمن سفر به شهرهای مختلف برای سخنرانی در آگاه‌سازی مردم نسبت به رژیم شاه تلاش داشت.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول