اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان خبر داد:

پذیرش 40 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان از پذیرش 40 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خبر داد.

پذیرش 40 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عمرانی دانشگاه کردستان با حضور فرماندار سنندج و مدیر کل امور شهر و روستا استانداری و معاونین دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: پذیرش دانشجویان خارجی به‌عنوان نخستین دانشگاه در منطقه غرب، افتخاری برای دانشگاه کردستان است.
به گفته رئیس دانشگاه کردستان، این دانشگاه از ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه روابط بین‌الملل برخوردار است که تقویت و بهره‌گیری از آنها زمینه را برای تقویت و ارتقای سطح دانشگاه فراهم می‌سازد.
امینی مسیر دانشگاه کردستان را حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی خواند و تصریح کرد: تحقق این موضوع و سوق دادن دانشگاه به این سمت نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است که باید مجموعه مسئولان استان ما را در رسیدن به این مهم یاری دهند.
وی با اشاره به فرسودگی بیشتر ساختمان‌های دانشگاه کردستان، گفت: تعمیرات و تامین امکانات و تجهیزات دانشگاهی هزینه‌بر است و با اعتبارات اندک نیازهای این بخش دانشگاه برآورده نخواهد شد.
رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال گذشته برای تامین تجهیزات و انجام تعمیرات 5 دانشکده تنها 405 میلیون تومان اعتبار داشت در صورتی که برای بخش‌ها به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی یادآور شد: مطالعات تبدیل بافت‌های فرسوده دانشگاه در سال گذشته انجام شده است و در انتظار اختصاص تسهیلات 4 درصد به دانشگاه و خوابگاه‌سازان هستیم تا آنها را بازسازی نماییم.
امینی مطالعه 5 دانشکده جدید تربیت بدنی، برق و کامپیوتر، عمران و شهرسازی، شیمی و فیزیک و علوم زراعی و دامی را ضروری خواند و گفت: انجام این مطالعه موجب می‌شود که از برنامه توسعه عقب نمانیم.
وی در پایان به محوطه‌سازی دانشگاه به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و افزود: برای فاز نخست که مطالعه آن صورت گرفته، اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز است.
انتهای پیام/ح20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول