اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

دانشکده‌های دانشگاه مازندران به 18 واحد می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران در آینده‌ای نزدیک به 18 دانشکده خواهد رسید.

دانشکده‌های دانشگاه مازندران به 18 واحد می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، همایش پایه‌ریزی ازدواج موفق همراه با سخنرانی و پرسش و پاسخ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با حضور احمد احمدپور سرپرست این دانشگاه، حجت‌الاسلام حسین حسینی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، جمعی از مسئولان دانشگاهی و با استقبال پرشور دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران بعد از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی واقع در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.
 سرپرست دانشگاه مازندران در این همایش با اشاره به اینکه در استان مازندران بیش از 120 دانشگاه، موسسه و آموزش عالی پذیرای بیش از 200 هزار دانشجو می‌باشند، گفت: در این میان دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان مطرح بوده و از آن به عنوان دانشگاه جامع نام برده می‌شود.
احمد احمدپور افزود: در دانشگاه مازندران هم‌اکنون 11 دانشکده در حال فعالیت هستند و با تلاش‌های صورت گرفته در یک ‌سال گذشته توانستیم مجوز احداث دانشکده‌های جدید را نیز دریافت کنیم که با این وجود تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران در آینده‌ای نزدیک به 18 دانشکده خواهد رسید.
 احمدپور اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش‌های فراوان موفق به دریافت مجوز ایجاد دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی شدیم و دانشکده مذکور هم‌اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرای دانشجویان است.
سرپرست دانشگاه مازندران با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث عفاف و حجاب است، گفت: باید همواره تلاش کنیم تا وضعیت حجاب و عفاف در جامعه به گونه‌ای شود که از جامعه اسلامی انتظار می‌رود.
وی دانشگاه را محیطی مناسب برای تبادل فرهنگ‌های متفاوت و ورود به عرصه‌های علمی در مقاطع بالاتر دانست و تاکید کرد: علم و دانش باید همراه با تزکیه و تقوا باشد زیرا رمز رسیدن به کمال، داشتن علم همراه با تزکیه و ایمان است.
احمدپور افزود: توکل و تکیه به خداوند مهم‌ترین وظیفه بندگان الهی در کسب قله‌های علم و  پیشرفت است.
سرپرست دانشگاه مازندران گفت: علاوه بر توجه به فناوری‌های نوین و علوم جدید، مساله بعدی که باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری به آن توجه کنید اهمیت بیش از پیش به علوم انسانی و ورود در حوزه اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی است.
وی ادامه داد: علوم انسانی به عنوان نقطه‌‌‌ اساسی تفکرات فلسفی و راهبردی یک تمدن همواره در تاریخ نقش بسزایی داشته است از این جهت علوم انسانی می‌تواند به مثابه ابزاری انسان‌شناسانه برای تهدید نرم جوامع دیگر واقع شود.
احمدپور تأکید کرد: در این راه باید جرأت نقد تفکرات به دانشگاهیان داده شود که راه‌اندازی کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی رهکاری بسیار هوشمندانه و موثر از سوی مقام معظم رهبری بوده که در دانشگاه‌ها شکل گرفته است و همه دانشجویان اهل مطالعه و اندیشه با عقاید مختلف می‌توانند به طرح سئوال و نظراتشان بپردازند.
وی گفت: یکی از موارد مورد تأکید در اسلام بحث ازدواج است و در این زمینه بسیار خرسندیم که توانستیم با ایجاد فضای مناسب برای ازدواج از طریق ازدواج دانشجویی شاهد ازدواج‌های موفقی در این دانشگاه باشیم.
همچنین در ادامه این همایش، حمید حبشی کارشناس مشاوره خانواده در این همایش به عیارشناسی و معیارگذاری در موضوع ازدواج پرداخت و گفت: هر چیزی را که انسان می‌خواهد انتخاب کند نیاز به شاخص‌ها و مبنا و معیاری دارد تا آن ‌را سنجش کند.
وی با اشاره به این مطلب که برای اقدام به ازدواج چند شاخص وجود دارد، تصریح کرد: شاخص‌هایی مانند سن، زیبایی، اشتغال اقتصاد، مهر و انس، اخلاق و ایمان، تحصیلات و تفاوت طبقات تحصیلاتی، خانواده و فرهنگ است از جمله شاخص‌هایی هستند که با بررسی این موارد می‌توان زمینه‌سازی یک ازدواج موفق را فراهم کرد.
حبشی در ادامه به شاخص سن و نقش اساسی آن اشاره کرد و گفت: برخی‌ها معتقدند سن مناسب برای ازدواج در سنین 15 تا 18 است،  برخی از 18 تا 32  را مناسب می‌دانند و برخی دیگر فاصله سنی بین دختر و پسر را بین دو تا پنج سال مطلوب عنوان می‌کنند.
این کارشناس مشاوره خانواده تصریح کرد: دختر و پسر در شاخص سن باید به جایی برسند که ازدواج را خوب درک کنند.
وی به شاخص زیبایی اشاره کرد و افزود: در بعضی از مواقع آدم‌ها به دنبال کمال‌جویی می‌روند که به تنوع‌خواهی می‌رسد و این تنوع‌خواهی زمانی رخ می‌دهد که انسان خویشتن‌دار نباشد، انسان هرچه بیشتر خویشتن‌دار باشد زودتر به کمال خواهد رسید.
حبشی در پایان معیارهای لازم و ضروری ازدواج را سلامت، شخصیت، همت وجودی، سلامت رفتاری و اجتماعی، تناسب اجتماعی و خانوادگی و عدم آشفتگی در زندگی بیان کرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول