اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان‌وبلوچستان:

تئاتر مجموعه‌ای از هنرهای جامع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر مجموعه‌ای از هنرهای جامع است که به جامعه شور و نشاط خاصی می‌دهد.

تئاتر مجموعه‌ای از هنرهای جامع است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی ‌ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان در فرهنگسرای جوان زاهدان اظهار کرد: تئاتر قدیمی‌ترین هنر در نزد ملت‌ها است که ریشه در آداب و رسوم دارد.
وی افزود: 14 گروه نمایشی از سراسر استان برای شرکت در جشنواره استانی اعلام آمادگی کردند که در نتیجه پس از بازبینی‌های به عمل آمده، هشت گروه نمایشی به جشنواره تئاتر استان راه یافتند.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هشت نمایش به مدت دو روز در دو تالار اشراق و فرهنگسرای جوان بر روی صحنه رفت که امروز برگزیده‌های این جشنواره معرفی می‌شوند.
دانشی اضافه کرد: تئاتر استان سیستان و بلوچستان هنوز از جایگاه واقعی خود فاصله دارد و باید هنرمندان برای ارتقای دانش تئاتر در استان کوشا باشند و در این امر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت همه جانبه خود را انجام می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه تئاتر باید به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه ورود پیدا کند، گفت: تئاتر در ایران از نوروز باستان، تعزیه‌خوانی و نمایش‌های عروسکی آغاز شده است.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تئاتر نقش اساسی و مهم در فرهنگ هر جامعه دارد.
دانشی از اعزام هنرمندان تئاتر برای دیدن نمایش‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و افزود: هنرمندان استان در قالب اردو از نمایش‌های حرفه‌ای در تهران دیدن می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد کار نویسندگی نمایشنامه‌ها در جشنواره تئاتر استان توسط نویسندگان بومی تهیه شده است.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیست و یکمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد. 
دانشی عنوان کرد: هیئت داوران جایزه برگزیده بخش موسیقی جشنواره را به خداداد زنگشاهی به خاطر تولید موسیقی نمایش ایستاده تا مقصد از ایرانشهر اهدا کرد.
وی افزود: همچنین در این بخش هیئت داوران از سیدمهدی حسینی، آهنگساز نمایش قطار جنوب از زابل تقدیر کرد.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش طراحی صحنه، مهدی تقی‌زاده به خاطره طراحی نمایش قورباغه: "مرا ببوس شاهزاده" عنوان نخست را در این بخش به خود اختصاص داد و نیز عناوین دوم و سوم این بخش نیز به ترتیب به رامین رخ فروز، پرویز باقری به طور مشترک و نسرین سارانی به خاطر طراحی صحنه نمایش اعترافاتی درباره زنان و نمایش سودابه و سیاوش رسید.
دانشی گفت: در بخش بازیگری زن نیز فرشته انصاری به خاطر بازی در نمایش اعترافاتی درباره زنان جایزه نخست را از آن خود کرد.
وی افزود: در این بخش همچنین آناهیتا ریسباف به خاطر بازی در نمایش اعترافاتی درباره زنان و نیز مرضیه طلوعی به خاطر نمایش کبوتری ناگهان به طور مشترک به مقام دوم دست یافتند و رتبه سوم نیز به نسرین سارانی به خاطر بازی در نمایش سودابه و سیاوش رسید.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بخش کارگردانی رامین رخ فروز به خاطر کارگردانی نمایش اعترافاتی درباره زنان از زاهدان جایزه نخست را از آن خود کرد.
دانشی اضافه کرد: در این بخش همچنین نصیر برهانزهی به خاطر کارگردانی نمایش ایستاده تا مقصد رتبه دوم  کارگردانی جشنواره را از آن خود کرد و نیز سید ابوالفضل هاشمی به خاطر نمایش سودابه و سیاوش رتبه سوم کارگردانی جشنواره را کسب کرد.
وی افزود: در بخش نمایشنامه‌نویسی، منصور فارسی به خاطر نمایش قورباغه: "مرا ببوس شاهزاده"، جایزه نخست را از آن خود کرد و نیز در این بخش نظیر برهانزهی و سید ابوالفضل هاشمی به ترتیب به خاطر نمایشنامه ایستاده تا مقصد و سودابه و سیاوش رتبه دوم و سوم را کسب کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بخش بازیگر مرد مهدی تقی‌زاده به خاطر بازی در نمایش اعترافاتی درباره زنان رتبه اول نقش مرد را در این جشنواره از آن خود کرده است، افزود: حمید لشکری به خاطر بازی در نمایش اسماعیل اسماعیل، مقام دوم نقش مرد را کسب کرد.
دانشی ادامه داد: در بخش طراحی لباس، سهیلا روحانی به خاطر نمایش کبوتری ناگهان رتبه اول جشنواره را از آن خود کرد و نیز روح انگیز رئیسی نیا به خاطر نمایش ایستانده تا مقصد از ایرانشهر رتبه دوم را کسب کرد.  
وی گفت: نمایش ایستاده تا مقصد به کارگردانی نصیر برهانزهی از ایرانشهر و اعترافاتی درباره زنان به کارگردانی رامین رخ فروز از زاهدان دو نمایش برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان است که در جشنواره منطقه‌ای بندرعباس شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول