اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گروه‌های هنری؛

جشنواره تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با حضور گروه‌های مختلف هنری و ارایه آثار برتر شهرستان‌ها ماه آینده برگزار می‌شود.

جشنواره تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در آبان ماه در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره اواسط آبان ماه در اردبیل و چند تالار شهر برگزار می‌شود و در پایان هم از گروه‌های برتر هنری و تئاتر با اهدای تندیس جشنواره و هدایایی تجلیل می‌شود.
وی با یادآوری این‌که همه ساله این جشنواره در فصل پاییز و با هدف معرفی آثار برگزیده برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد مهم و معتبر استانی اعتلا و افزایش سطح کیفی هنرهای اصیل نمایشی، تجلیل از برترین‌ها و آفرینندگان آثار فاخر هنر اصیل تئاتر و رونق دادن به تئاتر استانی و شهرستان‌ها است.
شرفی خاطر نشان کرد: این رویداد مهم فرصتی را برای هنرمندان و صاحبان ذوق و استعداد فراهم کرده تا بتوانند آثار خود را با موضوعات و عناوین مختلف عرضه کنند تا برگزیده آثار امکان حضور در جشنواره منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر فجر را پیدا کند.
این مسئول اضافه کرد: استان اردبیل در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی به یک جهش قابل قبولی دست یافته اما همچنان معتقدیم در حوزه هنر نمایشی و تئاتر باید از توانمندی هنرمندان، کارگردانان و همچنین علاقمندان این حوزه حمایت کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا از اواخر تابستان امسال سالن‌های نمایشی فدک و تالار بیضا و تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان به اجرای عمومی تئاتر و نمایش‌ها اختصاص یافته که این حرکت با استقبال خوب مردم نیز مواجه شده است.
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: گروه‌های نمایشی علاقمند به حضور در این جشنواره باید متن نمایشنامه اجرایی خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان ارسال کنند به طوری که تاکنون روح‌الله حبیب‌زاده، جاوید رخشانی و رحمان زمانی به عنوان هیئت داوران این جشنواره انتخاب شدند.
وی به اهمیت و ارزشمندی هنر تئاتر به هنر با اصالت ایرانیان اشاره کرد و افزود: این هنر روز به روز جایگاه و اصالت خود را در کشور و استان اردبیل حفظ کرده و از لحاظ کمی و کیفی در حال رشد و توسعه واقعی است.
شرفی در ادامه سخنان خود با اشاره به دومین رویداد هنری، فرهنگی آبان ماه تصریح کرد: قرار است جشنواره فیلم و عکس عذرا به میزبانی پارس‌آباد برگزار شود.
وی از برگزاری این جشنواره از اول تا هفتم آبان ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: در این جشنواره منطقه‌ای علاوه بر هنرمندان استان اردبیل هنرمندانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و زنجان آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
شرفی با یادآوری این‌که این جشنواره برای پنجمین بار در شهر مرزی پارس‌آباد برگزار می‌شود، اضافه کرد: تاکنون بیش از 500 اثر در بخش عکس از 112 نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: 71 اثر نیز از 55 فیلمساز برجسته استان‌های مختلف در بخش فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ما تلاش کردیم آثار منتخب را برای حضور در بخش مسابقه جشنواره آماده کنیم.
شرفی همچنین از آمادگی استان اردبیل برای برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی دیگر خبر داد و اظهار داشت: این رویداد مربوط به برگزاری نمایشگاه کتاب استان اردبیل است که امسال سعی شده است در این نمایشگاه ناشران و نویسندگان و تولیدکنندگان استان‌های مختلف در این جشنواره حاضر باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول