اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سمیرم:

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت جهادگونه لازم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سمیرم گفت: حرکت جهادگونه برای ارتقای مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد.

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت جهادگونه لازم است
بهمن مجاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از تبلیغات گسترده غرب در مورد ترویج فرهنگ پوچ‌گرایی و ابتذال با عنوان علم شیطان یاد کرد و اظهار داشت: امروز دشمن در قالب جنگ نرم و با تبلیغ محصولات غربی سعی در تغییر ذائغه جوانان مسلمان در راستای استثمار و به بردگی کشاندن آنان دارد.
وی با بیان این مطلب که هدف دشمن در جنگ نرم دامن زدن به اختلافات و ایجاد تفرقه است، ابراز داشت: تقویت بنیه مذهبی و علمی جوانان، بصیرت و حرکت در صراط ولایت زمینه ساز غلبه هجمه‌های فرهنگی دشمن می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سمیرم آگاه سازی مردم به ویژه قشر جوان و ارتقای فرهنگ دینی را راهکاری اساسی در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: اگر اهالی فرهنگ و هنر بتوانند آموزه‌های اصیل را از سفارشات معصومان (ع) بیرون بکشند و در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم معرفی کنند، فرهنگ دینی و معنوی در جامعه رواج داده می‌شود.
وی اضافه کرد: دشمن در شبیخون فرهنگی هویت انسان را هدف قرار داده است.
مجاب اظهار داشت: نا امنی فقط به این معنی نیست که انسان نتواند در کوچه و خیابان تردد کند، بلکه در ناامنی فرهنگی، انسان‌ها از لحاظ فکر مورد هجمه قرار می‌گیرند و به تدریج هویت خودشان را از دست می‌دهند.
وی افزود: شبیخون فرهنگی برخلاف جنگ نظامی است چرا که در جنگ مستقیم نظامی انسان‌ها به وضوح میدان جنگ را مشاهده و از خود دفاع می‌کنند، ولی جنگ فرهنگی به لحاظ آنکه ظواهر ملموسی ندارد اغلب سبب غفلت انسان‌ها می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم بر لزوم همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و هنری در راستای ارتقای مسایل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: باید ستاد فرهنگی با اولویت برنامه‌های ذکر شده در شهرستان‌ها از جمله شهرستان سمیرم راه‌اندازی و فعال شود تا بتوانیم در قالب جنگ نرم با مدیریت صحیح و متولی واحد حرکت کنیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول