اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

آمار صحیح پایه توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: آمار صحیح و مستند پایه توسعه پایدار جوامع است و نباید این اصل مورد غفلت قرار گیرد.

آمار صحیح پایه توسعه پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد سرشماری پارس‌آباد اظهار داشت: اگر نتوانیم در جمع‌آوری این اطلاعات، آمار و ارقام دقیق و صحیح عمل کنیم پایه بسیاری از کارها لنگ زده و ما به سرانجام فعالیت‌ها و اقدامات خود نمی‌رسیم.
وی تصریح کرد: با تدبیر دولت خدمتگزار مدت زمان سرشماری به کمتر از پنج سال کاهش یافته تا ما بتوانیم در یک فاصله زمانی پنج ساله با استفاده از آمار و اطلاعات به دست آمده ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و اگر نیازی به اصلاح باشد آنها را ترمیم کنیم.
کریمی با اشاره به روستایی و عشایری بودن منطقه پارس‌آباد از متولیان خواست با توجه به فصل کوچ عشایر در سرشماری و آمارگیری به این جمعیت توجه داشته و در مهلت مقرر با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده آمار و اطلاعات عشایر کوچ‌رو را نیز ثبت و ضبط کنند.
این مسئول از آمادگی 167 آمارگیر برای شروع طرح از دوم آبان ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان پارس‌آباد بیش از 740 نفر برای حضور در طرح سرشماری ثبت‌نام کرده بودند که بعد از برگزاری دوره‌ها و آزمون‌های مختلف 200 نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.
وی اضافه کرد: از این تعداد نیز با پالایش و برگزاری مرحله پایانی کلاس‌ها و آزمون برگزار شده ما 167 نفر را به عنوان آمارگیر نهایی انتخاب کردیم تا بتوانیم از تجربیات و وجود آنها در سرشماری نفوس و مسکن امسال استفاده کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد ادامه داد: با هدف آشنایی آمارگیران از چگونگی اجرای این طرح و نحوه جمع‌آوری اطلاعات و درج آن در پرسشنامه‌ها کلاس‌های آموزشی در زمان مقرر برگزار شد.
وی به جمعیت 48 درصدی روستایی و عشایری پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حال حاضر 200 هزار نفر جمعیت دارد که بعد از اردبیل دومین شهرستان پرجمعیت استان اردبیل است که پیش‌بینی می‌شود در سرشماری جدید بر تعداد این جمعیت افزوده شود.
کریمی همچنین به اهمیت آمار در برنامه‌ریزی‌ها و توزیع مناسب اعتبارات و خدمات‌رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: دستیابی دقیق به آمار به ویژه در حوزه نفوس و مسکن کمک زیادی به عمران و آبادانی و همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیق در کشور می‌کند.
وی با اعلام این‌که آمارگیران به لباس‌های مخصوص و کارت شناسایی معتبر مجهز هستند از شهروندان خواست اطلاعات مورد نیاز را به طور دقیق در اختیار آمارگیران قرار دهند.
فرماندار پارس‌آباد به مردم اطمینان داد که به هیچ وجه اطلاعات آنها که در اختیار آمارگیران قرار می‌گیرد در اختیار افراد دیگر قرار نمی‌گیرد و فقط از این آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: با پایان برگزاری آخرین مرحله آموزش‌ها آمارگیران ما از اولین ساعات دوم آبان ماه اجرای این طرح را شروع می‌کنند و تا غروب با سرکشی به مناطق مختلف و منازل اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول