اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بستک:

برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور بر اساس آمار است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بستک با بیان اینکه اساس تمام برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور بر مبنای آمار است، گفت: اگر آمار صحیح و درست احصاء و اخذ شود بدون شک کشور مسیرهای پیشرفت و آبادانی را با شتاب و گام‌های مضاعف به پیش خواهد برد.

برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور بر اساس آمار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناصر شریفی صبح امروز در بازدید از کلاس‌های آموزشی ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 این شهرستان اظهار داشت:‌ با توجه به رشد روز افزون نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف نیاز است آمار و اطلاعات به‌روز در اختیار برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پایه همه کارها در جامعه آمار است، بیان کرد: اگر قرار است برای نسل آینده اقدامی انجام دهیم باید آماری دقیق و جامع از وضعیت موجود در اختیار داشته باشیم.
معاون فرماندار بستک با بیان اینکه سرشماری یک پروسه ملی برای دستیابی به یک هدف بزرگ و متعالی که همان ساختن ایران عزیز اسلامی است، ادامه داد: باید همگی در راستای اجرای صحیح این مهم گام برداریم.
شریفی همچنین ارائه صحیح آمار را به مانند چراغ و جهت‌نمایی دانست که مسیر را برای مدیریت صحیح کشور و بهره‌برداری بیشتر فراهم می‌کند.
وی همچنین با بیان اینکه پایه و اساس تمام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان کشور بر مبنای آمار است، افزود: اگر آمار صحیح و درست احصا و اخذ شود بدون شک کشور مسیرهای پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی را با شتاب و گام‌های مضاعف به پیش خواهد برد.
معاون فرماندار بستک با اشاره به توجه ویژه کشورهای توسعه یافته و موفق در مدیریت و برنامه‌ریزی به رکن آمارگیری گفت: آمار گیری یکی از موضوعات اساسی و پراهمیت در برنامه‌ریزی و مدیریت آینده کشور است.
شریفی آمار و اطلاعات را یک موضوع فرابخشی و اساسی‌ترین پیش نیاز برنامه‌ریزی دانست و گفت: بنابراین همه دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی صحیح نیازمند آن هستند.
وی افزود: با آمارگیری دقیق و صحیح می‌توان منابع ارزشمندی که در کشور وجود دارد را به صورت متوازن و متعادل در خدمت پیشرفت کشور قرار داد.
معاون فرماندار بستک آمارگیری را جلوه‌ای از مشارکت مردم در برنامه‌ریزی استانی و ملی دانست و گفت: حضور هوشمندانه و همکاری مردم در این طرح ملی باعث موفقیت این طرح خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: از آنجایی که نتایج سرشماری در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه موثر است باید آمارگیران با نهایت دقت و رعایت اصل صداقت و امانتداری در تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.
یادآور می‌شود دوره آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 شهرستان بستک با حضور 93 نفر در 11 روز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول