اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل موسسه آموزشی فرهنگی امام امیرالمومنین (ع):

پرورش در سلوک عرفانی دست‌پرورده مکتب آیت‌الله طباطبایی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی امام امیرالمونین (ع) گفت: پرورش در مشی فرهنگی، قرآنی و سلوک عرفانی دست‌ پرورده مکتب آیت‌ الله طباطبایی است.

پرورش در سلوک عرفانی دست‌پرورده مکتب آیت‌الله طباطبایی است
حسین آذین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استاد علی‌ اکبر پرورش شخصیتی جامع‌الاطراف دارند به این معنا که همه ابعاد فرهنگی، ادبی، قرآنی، عرفانی و سیاسی را در خود جمع کرده‌اند.
وی افزود: اما به نظر من غلبه با بعد قرآنی و عرفانی ایشان است، در عین حال که سایر ابعاد شخصی ایشان نیز نمودی بسیار عالی داشته است.
معاون سیاسی امنیتی اسبق استانداری اصفهان به جهت‌دهی و پرورش نخبگان توسط استاد پرورش اشاره و تاکید کرد:
کمتر شخصیتی مانند ایشان تا کنون به صورت فراگیر و عمیق و با با برنامه‌ریزی هدف‌دار در راستای پرورش نخبگان عمل کرده است.

*بسیاری از مسئولان کنونی دست‌پرورده استاد پرورش هستند

وی ادامه داد: بسیاری از نخبگان علمی فرهنگی سیاسی استان، مسئولان فعلی، نمایندگان دوره‌های مختلف مجلس و طلاب و روحانیون به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با ایشان مرتبط بوده‌ و از افاضات معرفتی، علمی، قرآنی و سیاسی ایشان بهره گرفته‌اند.
آذین به بیان خاطره‌ای در این باره پرداخت و بیان داشت: یکی از استانداران مشهور اهل مشهد که اکنون یکی از وزرای دولت است در محفلی بیان داشته که من قبل از انقلاب با نوارهای سخنرانی ایشان که از اصفهان به مشهد می‌آمد، راه خود را پیدا کردم.
وی در ادامه به ابعاد مبارزات فکری و عقیدتی استاد پرورش اشاره و تصریح کرد: ایشان با طرح مباحث فلسفی، قرآنی نهج‌البلاغه و تبیین تحلیل مبانی اعتقادی اسلامی به شکل منطقی و استدلالی در شکست تفکرات نظام ستم‌شاهی، کمونیستی و مارکسیستی و به ویژه تفکرات التقاطی داشتند.
شاگرد و همراه استاد پرورش اضافه کرد: این استاد از شم بالایی در شناخت انحرافات فکری، عقیدتی و سیاسی برخوردار بودند و پس از جلساتی که در مسجد حاج‌رسولی‌ها داشتند به مباحثه با گروه‌های مختلف فکری می‌پرداختند.
وی در پایان تاکید کرد: زیرکی و کیاست ایشان به گونه‌ای بود که بسیاری انحرافات مختلف را به موقع شناخته و با آنها به مقابله می‌پرداخت به گونه‌ای که وی انحرافات اخیر را زودتر از بسیاری شناسایی کرد و مبانی فکری و اعتقادی آن را برای شاگردان ویژه خود مطرح و شبهات را برطرف می‌کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول