اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

10 هزار واحد تولیدی پروانه استاندارد دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: 10 هزار واحد تولیدی در این استان پروانه استاندارد دریافت کرده‌اند.

10 هزار واحد تولیدی پروانه استاندارد دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله نظری بعد از ظهر امروز در همایش ملی استاندارد در این استان اظهار داشت: الزام مصرف بهینه سبب می‌شود تا علاوه بر پیشرفت علمی، ارتقای فناوری در طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات بهینه مطابق با استانداردهای جهانی، فرصت توزیع مناسب منابع و به تبع آن پیشرفت در دیگر بخش‌هایی که کمتر مورد توجه بوده نیز فراهم شود.
وی افزود: تبیین و تعریف یک الگوی مصرف در هر جامعه‌ای، براساس نگاه آن جامعه به هدف زندگی مشخص می‌شود، اینکه انسان جایگاه خود را در جهان چگونه می‌بیند و هدف از زندگی را چگونه تبیین می‌کند، به طور مستقیم بر شیوه مصرف او اثرگذار است.
نظری با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌سازی پایدار است، گفت: این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و در نهایت به یک فرهنگ در تمامی عرصه‌های مصرف تبدیل شود، از این‌رو باید راهکارهای صحیحی در راستای آموزش و ارائه استاندار در سطح کشور اجرا شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری نیز از جمله استان‌های در حال توسعه کشور به شمار می‌رود که رعایت استاندار در موارد مختلف از جمله صنعت و معدن، کشاورزی و شیلات، تولید و بسته‌بندی آب‌های زیرزمینی و معدنی و نیز عمران می‌تواند حرکت رو به رشد این استان را به سمت توسعه شتاب بخشد.
وی با اشاره به راهکارها و پیشنهادات موثر در راستای اصلاح الگوی مصرف، گفت: ایجاد حس مصرف کالاهای استاندارد داخلی و عدم توجه به کالاهای وارداتی بی‌کیفیت، ترغیب تولیدکنندگان در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات خود را به دنبال خواهد داشت.
نظری افزود: حمایت منطقی از طرح‌های زودبازده اقتصادی، استفاده از افکار و نظرات بزرگان علم اقتصاد، حمایت از مکانیزه کردن پروژه‌های اقتصادی با دادن وام‌های بلند مدت نیز از دیگر این راهکارها در راستای اجرایی شدن طرح اصلاح الگوی مصرف در جامعه است.
همایش روز جهانی استاندار امروز با حضور مشاور رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول