اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد:

بازرسی بهداشتی 11 هزار مکان توزیعی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 11 هزار و 20 مورد بازرسی بهداشتی از اماکن توزیعی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان زنجان صورت گرفته است.

بازرسی بهداشتی 11 هزار مکان توزیعی در زنجان
محمد‌ رشید کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه واکسیناسیون بیش از 3 میلیون نوبت سر دام در شش ماهه نخست سال‌جاری در سطح استان زنجان صورت گرفته است، اظهار داشت: اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در بازدید‌های خود از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تعداد شش مورد از متخلفان را به مراجع قضایی معرفی و 7 هزار و 254 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را ضبط و معدوم کرده است.
وی خاطر نشان کرد: اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در شش ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیون و 660 هزار نوبت سردام، علیه بیماری‌های واگیر دامی و 414 هزار نوبت سر گاو، گوساله، گوسفند و بز علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مایه‌ کوبی کرده است.
کرمی با اشاره به مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام یادآور شد: روی بیش از  326 هزار نوبت سر دام و 3 میلیون و 831 هزار متر مربع جایگاه دام با سموم یارانه‌دار سمپاشی و به بیش از 792 هزار نوبت سر دام داروی ضد انگل خورانده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در کلیه کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت‌های شرعی و بهداشتی انجام می‌شود، گفت: در زمان حاضر در همه کشتارگاه‌های این استان نظارت‌های بهداشتی و شرعی برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر مردم در مصرف گوشت سالم و حلال انجام می‌شود.
وی یادآورشد: با توجه به ساختار و وضعیت دامداری‌های سنتی اعمال ضوابط بهداشتی و نظارت بر ورود و خروج دام‌ها دامداری‌های سنتی را با مشکل مواجهه کرده است.
کرمی ظرفیت کشتارگاه‌های دام بزرگ در این استان را 300 راس در روز و ظرفیت کشتار دام کوچک در کشتارگاه‌های استان را روزانه یک هزار راس عنوان کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته 8 میلیون و 200 هزار راس طیور، 20 هزار راس دام کوچک و 19 هزار و 600 راس دام بزرگ در کشتارگاه‌های استان ذبح شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول