اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

مجلس رفتن به خاطر پرشیا حرام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد ثبت نام افراد برای کاندیداتوری در مجلس صرفاً برای دریافت پرشیا و یا کسب موقعیت‌های اجتماعی را حرام دانست.

مجلس رفتن به خاطر پرشیا حرام است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی اظهار داشت: نحوه نگرش این افراد به این مسئولیت‌ها خطا بوده و این افراد شایستگی نمایندگی مردم را نداشته و باید کنار بروند.
وی با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است، افزود: یقیناً افراد با این رویکرد ناصواب در روز قیامت باید پاسخگو باشند.
آیت‌الله مهمان‌نواز با تاکید بر اهمیت نظارت استصوابی در انتخابات تصریح کرد: اگر این نظارت از سوی شورای نگهبان اعمال نشود، افراد فاقد شرایط به مجلس و سایر عرصه‌ها راه خواهند یافت.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید شورای نگهبان صلاحیت و تعهد کاندیداها را تایید کرده در غیر این صورت به این عرصه‌های خدمتی خسارت وارد خواهد شد.
وی اظهار داشت: انتخابات قانون داشته و این قانون در قانون اساسی نیز تبیین شده و باید به مفاد آن که حاصل خون هزاران شهید به خون خفته است، عمل شود.
امام جمعه بجنورد ادامه داد: اکثریت قاطع مردم اسلام را قبول داشته و اعتقاد به ولایت فقیه از شرایط مهم کاندیداها و نمایندگان مردم است و احراز شرایط کاندیداها را شورای نگهبان تشخیص می‌دهد.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد انتخابات به وظایف خود در قبال مسئولیتی که بر عهده دارند، عمل کنند، گفت: امروز شما خدمتگزاران مسئولیت عظیمی را پذیرفته‌اید از این رو بایستی صرفاً عدالت و شأن نظام را مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنید.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه انتخابات در جمهوری اسلامی را پاک‌ترین انتخابات جهان برشمرد و گفت: در این انتخابات که با حضور حداکثری مردم انجام شده، از آرای مردم صیانت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پس از تایید صلاحیت شده‌های از سوی شورای نگهبان، نباید کسی مزاحم مردم شود، تصریح کرد: اگر کسی مزاحم مردم شود، یقیناً گناه کرده، لذا باید مردم را در انتخابات آزاد گذاشته تا آزادانه انتخاب کنند.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: اگر جریانات و گروه‌های انحرافی مردم را آزاد بگذارند، آنان راه خودشان را خواهند رفت.
وی با اشاره به احتمال بهره برداری جریان‌های انحرافی و فتنه گران در انتخابات پیش رو اظهار داشت: هرگز نباید اجازه داد تا کسی ذهنی را مشوش و امنیت جامعه را بر هم بزند.
آیت‌‌الله مهمان‌نواز گفت: برخی فکر می‌کنند که انتخابات غربی برگزار شود به نفع جامعه است، در حالی که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متناسب با عقل و منطق بوده و تعالی جامعه را هدف گذاری کرده است.
وی از مسئولان ستاد انتخابات خراسان شمالی خواست تا به گونه‌ای برنامه ریزی شده در این انتخابات عمل کنند، تا بار دیگر حماسه‌ای با حضور حداکثری مردم برای نظام اسلامی رقم بخورد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه این ستاد از چند ماه قبل در این استان فعال شده است، گفت: در این ستاد کمیته‌های هشت‌گانه فعالیت داشته و برای برگزاری و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می‌کند.
سیدکریم سجادی با بیان اینکه امانت داری آرای مردم از دیگر رویکردهای ستاد انتخابات خراسان شمالی است، گفت: این ستاد برای برپایی هرچه بهتر انتخابات مجلس در اسفند امسال نشست‌های منظم را با حضور اعضا برگزار می‌کند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول