اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرشماری نهبندان:

آمارگیری جلوه‌ای از مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های ملی است

خبرگزاری فارس: معاون فنی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نهبندان گفت: آمارگیری جلوه‌ای از مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی است.

آمارگیری جلوه‌ای از مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی غیرتی ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات میدانی مأموران سرشماری اظهار داشت: حضور هوشمندانه و همکاری مردم در این طرح ملی سبب موفقیت این طرح می‌شود.
وی گفت: آموزش افراد شرکت‌کننده در این طرح ملی در سه کلاس 27 نفره انجام می‌شود و 77 نفر به صورت نیروهای اصلی و 9 درصد مجموع شرکت‌کنندگان به صورت ذخیره منظور شده است که از ساعت 8 تا 14 در کلاس‌ها آموزش می‌بینند.
غیرتی ادامه داد: حداقل مدرک تحصیل این افراد دیپلم است که از دوم آبان‌ماه  به صورت تمام وقت از ساعت 8 صبح تا 18 در امر سرشماری مشغول به فعالیت می‌شوند.
معاون فنی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نهبندان با اشاره به تعداد افراد در گروه‌های مشخص گفت: این افراد شامل 44 مامور سرشماری، 14 مسئول گروه، چهار کارشناس مسئول، 11 بازبین فنی و چهار کارشناس بازبینی آموزش می‌بینند.
غیرتی بیان کرد: مامور سرشماری با حضور به درب منازل از چهار فرم سرشماری استفاده می‌کنند که بعد از پر شدن توسط بازبین فنی بازبینی می‌شود و در صورت مشاهده اشکال در پرسش‌نامه‌ها به مسئولان گروه و کارشناس مسئول تحویل می‌دهند تا به مأموران سرشماری برگشت داده شود و بعد از رفع اشکال مجددا به بازبین فنی تحویل داده می‌شود.
وی گفت: در این مدت مأموران سرشماری این ستاد با در دست داشتن کارت شناسایی ویژه به درب منازل مردم برای دریافت اطلاعات خانوارها مراجعه می‌کنند.
معاون فنی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نهبندان اظهار داشت: نتایج اولیه این سرشماری هفته اول آذرماه امسال و نتایج تفضیلی و پایش شده در نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال 91 اعلام می‌شود.
غیرتی آمارگیری را جلوه‌ای از مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی دانست و گفت: حضور هوشمندانه و همکاری مردم در این طرح ملی سبب موفقیت این طرح می‌شود.
وی خواستار پاسخگویی دقیق و صحیح مردم به سؤالات طرح‌ شده از سوی آمارگیران در این طرح شد و افزود: تمامی اطلاعاتی که از مردم اخذ می‌شود محرمانه بوده و آمارگیران نیز باید به این مطلب و حفظ اسرار مردم توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: اخذ کد ملی، اخذ اطلاعات تمام‌شماری مسکن و طرح سؤالات جدید نسبت به دوره‌های قبل از مهم‌ترین ویژگی‌های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۰ به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول