اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران:

کم خاصیت‌ترین دارو پرمصرف‌ترین داروی مازندران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران گفت: دگزا به عنوان پرمصرف‌ترین دارو در مازندران است که از تمام داروها کم‌خاصیت‌تر است.

کم خاصیت‌ترین دارو پرمصرف‌ترین داروی مازندران است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یحیی صالح طبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمعیت حدود 3 میلیون نفری مازندران یک میلیون و 642  هزار و 335 هزار نفر زیر پوشش بیمه خدمات درمانی مازندران قرار دارند.
وی تصریح کرد: از تعداد بیمه‌شدگان مازندران 325 هزار و524 نفر را کارمندان دولت و 47 هزار و591 نفر خویش‌فرمانیان و 83 هزار و 271 نفر را از بین سایر اقشار جامعه تشکیل می‌دهند.
مدیرکل بیمه خدمات مازندران با اعلام اینکه 60 درصد خدمات گیرندگان بیمه خدمات درمانی در مازندران را روستائیان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: تعداد روستائیان خدمت‌گیرنده از بیمه خدمات درمانی یک میلیون 185 هزار و 909 نفر است.
این مسئول تعداد نمایندگی‌های بیمه خدمات درمانی در مازندران را 34 دفتر عنوان کرد و بیان داشت: با  2 هزار و 281 مرکز درمانی در مازندران طرف قرارداد هستیم و 96 درصد بیمارستان‌های مازندران با این بیمه در مازندران قرار دارند.
این مسئول بیمه‌‌ای در مازندران با اعلام اینکه 83 درصد درمانگاه‌ها و94 درصد پاراکلینیک‌ها با این سازمان همکاری دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان بابت خدمات یک تا سه در استان هزینه‌ بیمه‌ای پرداخت کردیم.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران میزان پرداختی سال 90 بیمه خدمات درمانی را به مراکز درمانی مازندران حدود 26 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد:  هزینه‌های درمانی خدمات گیرندگان این سازمان به موسسات خصوصی تصفیه حساب شد.
صالح طبری در مورد خدمات بیمه خدمات درمانی به بیماران خاص یادآور شد: یک‌هزار و 76 نفر از بیماران تالاسمی، 162 نفر از بیماران هموفیلی، یک‌هزار و 364 نفر بیماران دیابتی و در سال 90 مبلغ یک میلیارد و 372 میلیون 900 هزار نفر تومان بایت هزینه‌های بیماران خاص به مراکز درمانی پرداخت کردیم.
این مسئول در مورد نحوه دریافت کارت هوشمند بیماری خاص خاطرنشان کرد: متقاضیان کارت هوشمند بیماری خاص از جمعیتی که معرفی می‌شوند خدمت دریافت می‌کنند.
صالح طبری در ادامه به هزینه‌های خدمات درمانی مازندران بابت دارو اشاره و متذکر شد: پرمصرف‌ترین دارو کم خاصیت در مازندران توزیع می‌شود و نیاز است که در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.
وی با بیان اینکه دگزا بیشترین داروی مصرفی مازندرانی‌ها است، عنوان کرد: مسئولان امر باید در بازآموزی لیست دارویی اقدام مناسبی انجام دهند تا مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی آسیب نبییند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران با اعلام اینکه تا حدود مصرف داروی‌هایی بی‌خاصیت در استان کاهش یافت تاکید کرد: میانگین اقلام دارویی که در هر نسخه نوشته می‌شود با میانگین جهانی فاصله‌اش زیاد است.
این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر بدهی 18 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پرداخت ما به موسسات تقریبا به روز است و طی چند روز پیش حدود ۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداخت کردیم.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران در پایان اذعان داشت: بدهی بیمه خدمات درمانی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمتر از 2 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول