اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

50 درصد از اراضی زیرکشت آذربایجان شرقی بیمه می شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان سالانه 2.9 میلیون تن محصول زراعی تولید می‌کند، گفت: در سال جاری 50 درصد از اراضی زیرکشت آذربایجان شرقی زیر پوشش صندوق بیمه قرار می‌گیرند.

50 درصد از اراضی زیرکشت آذربایجان شرقی بیمه می شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام بعد از ظهر  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 150 هزار هکتار از اراضی زراعی استان که زیر کشت گندم دیم قرار داشته‌اند توسط اکیپ‌های کارگزاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان مورد ارزیابی قرار گرفته تا با تعیین سقف خسارات وارده، نسبت به پرداخت غرامت از طریق این صندوق به بهره‌برداران اقدامات لازم انجام پذیرد.
وی افزود: بیمه محصولات زراعی به خصوص تولید محصولات دیم که با ریسک بالاتری نسبت به محصولات آبی در این استان همراه است می‌تواند علاوه بر تسریع در دستیابی به توسعه پایدار بخش، بهره‌برداران را از توان بیشتر برای تولید و کاهش ضررهای احتمالی برخوردار سازد و توسعه آن در تمام مناطق کشاورزی استان بر اساس برنامه‌ریزهای در دست اجرا، برای سال آتی زراعی، با سطح پوشش بیش از پیش، دنبال خواهد شد.
ایرانی‌فام با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده حداقل 50 درصد از اراضی زیرکشت محصولات زراعی استان در سال‌ جاری زیر پوشش صندوق بیمه قرارخواهد گرفت، گفت: کشاورزان حداکثر تا 15 آبان‌ماه سال ‌جاری مهلت دارند تا اراضی زراعی خود را در مقابل بلایای طبیعی بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت بتوانند از مزایای صندوق استفاده کرده و قسمتی از خسارت وارده را جبران کنند.
وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی با 775 هزار و 809 هکتار اراضی زراعی آبی و دیم رتبه پنجم سطح زیرکشت محصولات زراعی آبی و دیم را دارا بوده و سالانه با تولید بیش از 2.9 میلیون تن محصول، 4.2 درصد تولید محصولات زراعی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول