اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شاگردان استاد پرورش:

پرورش به دلیل ارتباط با حزب مؤتلفه معلمی اخلاقی بود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: استاد پرورش به دلیل ارتباط با حزب مؤتلفه یک معلم اخلاق و نمونه در کشور بود.

پرورش به دلیل ارتباط با حزب مؤتلفه معلمی اخلاقی بود
رضا کازرونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نکته شاخصی که در مورد استاد پرورش وجود دارد، این است که جزو نادر معلمان مسلمانی بود که در جلسات خصوصی خود دانش‌آموزان را با اصول انقلاب آشنا می‌کرد.
وی با اشاره به شرایط اختناق قبل از انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب کسی جرات حرف زدن را نداشت و استاد پرورش تنها کسی بود که اسم امام خمینی (ره) را به راحتی به زبان می‌آورد.
این استاد دانشگاه که از شاگردان استاد پرورش بوده است، اضافه کرد: استاد پرورش در جلسات و کلاس‌های خود از شعر و سرود گرفته تا حدیث و نهج‌البلاغه را آموزش می‌دادند.
وی با اشاره به اینکه این استاد از پیشگامان انقلاب بودند، تصریح کرد: پرورش در جریان انقلاب و قبل از انقلاب شکنجه‌های بسیاری توسط ساواک شد، ولی با این وجود دست از آرمان‌های انقلابی و ملی خود برنداشت.
کازرونی به کتاب پیشگامان کهف استاد پرورش که در دوران جوانیشان نوشته‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب پیشگامان کهف پرورش یک تفسیر اجتماعی از سوره کهف و درباره اصحاب کهف است که به عینه با بیانی صریح چگونگی حفظ ایمان در میان یک حکومت طاغوتی را بیان کرده است.
وی افزود: پرورش در تمام جزئیات انقلاب حضور داشتند و تنها کسی که در تمام دوران توطئه‌گری بنی صدر چسبیده به او و از طرف دیگر در کنار آیت‌الله خامنه‌ایی و همراهشان بودند، استاد پرورش بود.
یکی از شاگردان استاد پرورش بیشترین خاطرات نوشته شده این فعال انقلابی را در سال‌های 57 و 58 دانست و ادامه داد: از سقوط دولت بنی‌صدر گرفته تا خاطرات جبهه و جنگ خاطرات ایشان به جا مانده است.
وی به فعالیت‌های او در حزب مؤتلفه استاد پرورش اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های او در حزب مؤتلفه برمی‌گردد به دوران نواب صفوی، شهید طهماسبی، شیخ علی اندرزگو و عسگر اولادی که منجر به تبدیل او به عنوان یک معلم اخلاقی شد.
استاد دانشگاه از محاسن استاد پرورش ارتباط ایشان با شهید بهشتی و آیت‌الله خامنه‌ایی را نام برد و افزود: ارتباط با آیت‌الله خامنه‌ایی در زمان پیش از انقلاب و به ویژه بعد از انقلاب راه همه آگاهان است.
وی ادامه داد: به ویژه در سال‌های اخیر پس از فتنه 88 استاد پرورش بسیار دلتنگ آیت‌الله خامنه‌ای شده و به دیدن ایشان رفتند.
به گزارش فارس، کازرونی ادامه داد: استاد پرورش به عنوان نماینده مجلس و وزیر آموزش و پرورش و همچنین در شورای عالی دفاع در زمان جنگ تحمیلی اقدامات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌اند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول