اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پست جیرفت خبر داد:

آغاز نصب همگانی صندوق پست شخصی در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پست شهرستان جیرفت گفت: طرح نصب صندوق پست شخصی بر روی سر درب‌های منازل و ادارات شهرستان جیرفت به صورت منطقه به منطقه آغاز شده است.

آغاز نصب همگانی صندوق پست شخصی در جیرفت
محمدعلی واحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به آغاز طرح نصب صندوق پست شخصی بر روی سر درب‌های منازل و ادارات این شهرستان اظهار داشت: هزینه نصب این صندوق‌ها بالغ بر 14 هزار تومان بر عهده صاحب‌خانه است و پس از پرداخت این تعرفه و دریافت رسید پستی، صندوق دریافت نامه، مرسولات پستی و اطلاعیه‌ها روی درب منازل نصب می‌شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح افزود: اداره پست شهرستان جیرفت در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در میان سایر شهرستان‌های استان با 86 درصد رشد رتبه نخست استان را از آن خود کرده است
واحدی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد مرسولات وارده و صادره به اداره پست شهرستان جیرفت بیش از 941 هزار و 133 فقره بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد مرسولات 292 فقره را مرسولات صادره و 621 هزار و 503 فقره را نیز مرسولات وارده به خود اختصاص داده‌اند.
وی در زمینه اجرای طرح کد پستی 10 رقمی بیان داشت: برای اجرای این طرح به  شماره کد پستی، کد ملی و اطلاعات مالکان مورد نظر نیاز است و این طرح نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کند.
رئیس اداره پست شهرستان جیرفت ابراز داشت: متولی کد پستی در هر شهر اداره پست است و در این زمینه نیز اقدام به تهیه و واگذاری یک بانک اطلاعات جامع از کد پستی کرده‌ایم.
واحدی تصریح کرد: در گذشته کدهای پستی بر روی درب منازل توسط مأموران اداره پست نوشته می‌شد که با مرور زمان این کدها کمرنگ و حتی به کلی پاک می‌شدند.
وی با بیان اینکه به همین منظور این طرح به صورت نصب پلاک‌های فلزی در سطح شهر اجرا می‌شود، متذکر شد: طبق مصوبه وزارت کشور وظیفه ساخت پلاک‌ها بر عهده دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است.
این مسئول عنوان کرد: این نهادها پس از ساخت پلاک باید آنها را در اختیار اداره پست قرار داده و از این پس تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی و شخصی موظفند ملاک اصلی خود را کد پستی قرار دهند.
واحدی در پایان اذعان داشت: این پلاک‌ها پس از ساخت و تحویل به صورت منزل به منزل بر روی سر درب منازل شهروندان نصب می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول