اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زنجان تاکید کرد:

توسعه روستایی در ایران متولی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه توسعه روستاها به صورت بخش به بخش و توسط ارگان‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: توسعه روستایی در ایران متولی ندارد.

توسعه روستایی در ایران متولی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدرت‌الله سلیمانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه عمران روستایی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه قبل از انجام هر کاری باید به فکر تامین درآمد در روستاها بود، اظهار داشت: اگر درآمد روستاییان تضمین نشود، ساختن کاخ در روستاها هم نمی‌تواند آنها را در آنجا ماندگار کند.
وی با بیان اینکه توسعه روستاها در ایران به صورت بخشی توسط ارگان‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: توسعه روستاها در ایران در حال حاضر متولی ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دادن مسئولیت توسعه روستاها به یک ارگان خاص است.
وی با اشاره به بازنشستگی 25 نیروی انسانی جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از زمان حضور خود در این اداره افزود: سال جاری نیز 70 و در سال آینده 100 نفر از نیروی انسانی این اداره بازنشسته می‌شوند.
سلیمانی اضافه کرد: جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با وجود بازنشستگی نیروهای خود به دلیل برنامه‌های دولت برای کوچک شدن، مجوز استخدام نیرو را ندارند.
وی از برون سپاری کارهای جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان خبر داد و افزود: 100 فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در قالب 14 شرکت مشاوره کشاورزی، اقدام به کمک و دادن مشاوره به کشاورزان می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تاکید کرد: 14 هزار تن کود کشاورزی زراعی و باغی به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان شهرستان زنجان قرار گرفته است.
وی همچنین از پرداخت حق‌الزحمه مشاوران کشاورزان توسط جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: برای تقویت مقاومت درختان باغ‌ها، در مقابل سرمازدگی، کمک‌های مکانیکی از طریق ارائه هشدار به صورت ارسال پیامک و همچنین انتشار حرارت در باغ‌ها انجام می‌شود.
سلیمانی ادامه داد: 4 هزار و 608 تن کنسانتره و یک‌هزار 900 تن جو یارانه‌ای برای کمک به تغذیه دام‌های پرواربندی در اختیار دامداران شهرستان زنجان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات نیز به امر پروار بندی گوساله و بره کشاورزان پرداخت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان افزود: روستاییان در این کلاس‌ها با سن گندم، آبیاری تحت فشار و همچنین بیمه محصولات کشاورزی آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: ای کاش فکری برای نحوه دریافت و زمان‌های مراجعه کشاورزان برای دریافت سوخت انجام شود.
سلیمانی با اشاره به خرید دستگاه‌های سمپاشی مورد نیاز برای سمپاشی زمین‌های زراعی گفت: هفت دستگاه سمپاش به صورت 50 درصد کمک بلاعوض خریداری شده است، که کمک فراوانی به حل آفات محصولات کشاورزی می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول