اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهاد کشاورزی هرمزگان تاکید کرد:

سهم ویژه‌ای زنان روستایی در توسعه اقتصاد

خبرگزاری فارس: مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان روستایی در فعالیت‌های کشاورزی، توانمندسازی آنان به طرق مختلف می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

سهم ویژه‌ای زنان روستایی در توسعه اقتصاد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سهراب رمضانپور ظهر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: توانمندسازی زنان روستایی یکی از وظایف این واحد است که در این راستا طرحی تحت عنوان طرح "مرکز رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی" اجرا شده است.
وی افزود: این طرح اهدافی از جمله توسعه توانمندی اقتصادی اجتماعی زنان روستایی، گسترش فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی و ایجاد زمینه‌های اشتغال و افزایش درآمد خانوار برای زنان روستایی، اجرای فعالیت‌های آموزشی ـ ترویجی در راستای توسعه روستایی در زیر بخش‌های کشاورزی و همچنین زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی ایده‌های کارآفرینی زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را به دنبال دارد.
به گفته مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان زمینه سازی برای بهبود فعالیت‌های خود اشتغالی زنان روستایی از طریق ارائه الگوهای ترویجی مشارکتی خاص زنان روستایی، ایجاد جایگاه حقوقی برای فعالیت‌های اقتصادی زنان و دختران روستایی در خانواده و ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش آگاهی، ایجاد روحیه خودباوری، داشتن روحیه مشارکتی و کار دسته جمعی در زنان روستایی از دیگر اهداف این طرح است.
رمضانپور بیان کرد: از سال گذشته تاکنون 50 ایده بارور شده که بیشتر آنها تبدیل به ایجاد کار و اشتغال شده است و در این زمینه نیز تسهیلاتی برای زنان روستایی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول