اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سند توسعه روستایی خلخال تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: به زودی سند توسعه روستایی شهرستان خلخال تدوین شده و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

سند توسعه روستایی خلخال تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه توسعه روستایی شهرستان خلخال اظهار داشت: با تهیه و تدوین این سند ما قادر می‌باشیم در یک برنامه‌ریزی مشخص و مستمر کار عمران و آبادانی روستاها را به جد پیگیری کرده و زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: سند توسعه‌ای که در نظر گرفته شده است بیشتر به حوزه زیربنایی توجه داشته و به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا با تخصیص اعتبار مناسب به بخش‌ها و روستاها بتوانیم به این مناطق بیشتر رسیدگی کنیم.
عبداللهی از برگزاری سمینار خلخال‌شناسی در سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: این سمینار اردیبهشت ماه سال 91 با همکاری دانشگاه آزاد خلخال برگزار می‌شود که برای این سمینار از نخبگان خلخالی مقیم در سایر شهرستان‌ها دعوت می‌کنیم تا با حضور خود زمینه رشد و تعالی بهتر خلخال را فراهم کنند.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: برای تهیه و تدوین سند توسعه شهرستان خلخال 30 نفر از نخبگان و برگزیدگان شهرستان که در سایر مناطق سکونت دارند، دعوت به همکاری کردیم تا از تجربیات و پیشنهادات آنها نیز استفاده کنیم.
وی ضرورت توجه به برنامه چشم‌انداز و همچنین در نظر گرفتن محدودیت‌ها، قابلیت‌ها و راهکارها را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه یک برنامه‌ریزی منسجمی را تهیه و تدوین کرده‌ایم تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی درست بتوانیم اهداف شهرستانی و منطقه‌ای را در افق 1404 دنبال کنیم.
عبداللهی همچنین از مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف شهرستان خواست تا با ارایه راهکارهای لازم در تهیه و تدوین سند روستایی سرعت عمل مناسب و کیفی را داشته باشند.
به گزارش فارس، فرماندار خلخال گفت: ‌در تدوین این سند کلیه ادارات ملزم شدند نسبت به معرفی کارشناس برنامه‌ریزی برای همکاری اقدام کنند که انتظار داریم به سرعت مراحل تهیه و تدوین این سند اجرایی شود.
وی افزود: در تهیه و تدوین سند توسعه چشم‌انداز خلخال سه کمیته برنامه‌ریزی شهری، کمیته روستایی و کمیته برنامه‌ریزی تلفیقی فعال می‌باشند.
عبداللهی تصریح کرد:‌ نظر نهایی از تصمیم کمیته برنامه‌ریزی شهری و روستایی در کمیته تلفیقی و نهایی مورد ارزیابی قرار گرفته و سند آماده اجرا می‌شود.
وی یکی دیگر از الزامات تهیه و اجرای این سند را توجه به توسعه متوازن همراه با اشتغالزایی جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز تمام سعی و برنامه‌ریزی‌ها بر این محور بوده که اشتغال موجود تقویت و بستر اشتغال جدید با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های نو فراهم شود.
فرماندار خلخال در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌براساس برنامه پنجم توسعه و اولویت‌های استاندار اردبیل توسعه روستایی محور و شاخص توسعه در ابعاد دیگر است به طوری که اگر این توسعه اتفاق نیفتد توسعه شهری بی‌معنا و ناقص و ابتر می‌باشد.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول