اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در ساحل عاج خبر داد:

ساخت پل و زیرگذر توسط ایرانیان در ساحل عاج

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج گفت: قرار است ایران اقدام به ساخت پل و زیرگذر در کشور ساحل عاج کند.

ساخت پل و زیرگذر توسط ایرانیان در ساحل عاج
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا نوبختی شامگاه سه‎شنبه در نشست با تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: 
اوضاع کشور ساحل عاج، یک شرایط عادی و مناسب برای سرمایه‎گذاری است و حدود 60 تا 65 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و حدود 100 هزار لبنانی نیز در این کشور زندگی می‎کنند که 98 درصد آنها در کار تجارت هستند.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ساحل عاج با حضور لبنانی‎ها رونق گرفته است، خاطرنشان کرد: لبنان در بخش تجارت و اقتصاد این کشور چیزی حدود  65 تا 70  درصد، نقش پررنگ و موثری را ایفا می‎کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج تصریح کرد: در گفت‌وگویی که با نماینده سازمان بین‎الملل صورت گرفت بنا شده تا تسهیلات 1.3 میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‎ها از طریق صندوق بین‎المللی و بانک جهانی در اختیار سرمایه‎گذاران قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: کشور ساحل عاج به عنوان مرکزی است که اگر در آن رفاه، آسایش و دارایی وجود داشته باشد به سایر کشورها نیز این امنیت توزیع خواهد شد و اگر این مهم محقق نشود بقیه کشورها نیز دچار گرفتاری خواهند شد.   
نوبختی در خصوص پتانسیل‎های کشور ساحل عاج خاطرنشان کرد: این کشور در سال 1960 از کشور فرانسه مستقل شد که از پیشرفته‎ترین مستعمرات فرانسه است و دارای زیرساخت‎های بسیار زیادی است که می‎تواند فرصت خوبی برای سرمایه‎گذاری تلقی شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج با بیان اینکه اقدامات خوبی در این کشور آغاز شده است بیان داشت: ایران قرار است اقدام به ساخت پل و زیرگذر با همکاری شرکت آرین در ساحل عاج کند که برآورد این پروژه اعتباری بالغ بر 14 میلیون دلار است و در دو اکتبر سال جاری جشن ساخت این پل گرفته می شود.
وی خاطرنشان کرد: ایران تعداد 140 دستگاه اتوبوس به کشور ساحل عاج فروخته که به دلیل مزیت‎های این کالا درخواست این کشور به 600 اتوبوس افزایش یافته است.
نوبختی بیان داشت: میزان تسهیلات 120 میلیون دلار خط اعتباری برای کشور ساحل عاج در نظر گرفته شده که ملزم شده اند از تولیدات شرکت‎های ایرانی خرید کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه بنا داریم تا یک گروه کارشناسی به کشور ساحل عاج اعزام کنیم، عنوان کرد: با تعاملی که با شرکت ایران خودرو دیزل داشته‎ایم قرار است این گروه در آنجا اتوبوس خودرو دیزل ایران را مونتاژ کنند تا از این طریق به جایگاه خوبی دست یابیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج اذعان داشت: شرکت آیکون که یک شرکت ساختمانی است به دنبال این است که پروژه‎ای را با فارسی زبانان داشته باشد همچنین پروژه احداث 3 هزار واحد مسکونی از دیگر برنامه‎های سرمایه‎گذاری کشور ایران در ساحل عاج  است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول