اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابش خبر داد:

1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فولاد اردکان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس از سرمایه‌گذاری هزار و 500 میلیارد تومانی در مجموعه‌های فولاد اردکان خبر داد.

1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فولاد اردکان
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش صبح امروز در جمع کارگران، متخصصان و مهندسان شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان با بیان اینکه اندیشه و کار دو عامل مهم سازنده تمدن‌های بشری و مایه پایداری و اقتدار جوامع هستند، اظهار داشت: کار از منظر ارزش‌های الهی و انسانی نیز ذاتا امری مقدس و مورد تاکید دین مبین اسلام و پیشوایان ما بوده که می‌تواند جوهر انسانیت را متبلور کند.
وی با اشاره به نقش محوری کار و تلاش در بستر اعتلای بشر و نقش ممتاز کارگران در این عرصه عنوان کرد: محور توسعه همه‌جانبه، انسان است که توسعه را پدید می‌آورد، پیش می‌برد و از مواهب آن بهره‌مند می‌شود.
تابش بیان کرد: اگر بتوانیم دغدغه‌های جامعه کارگری را رفع کنیم و آنها را شاداب و با نشاط در صحنه نگه داریم و عدالت اجتماعی که از شعارهای محوری انقلاب اسلامی است را برای این قشر مولد فراهم کنیم، به غرور و هویت و اصالت آنها بها دهیم و حس خودباوری را در آنها زنده کنیم و حقوق مادی و معنوی آنان را تامین کنیم، این نیرو با همت و تلاش و نشاط بیشتری فعالیت خواهد کرد و جامعه از نظر اقتصادی در مسیر بهتری از پیشرفت قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به تبع آن، جامعه‌ای که بنیه اقتصادی محکمی داشته باشد و اعتماد بین مردم و مسئولان در سطح بالاتری برقرار شود، در برابر خطرات و تهدیدات مصونیت افزون‌تری پیدا خواهد شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با بیان اینکه در برابر مدیران پرتلاش، خاضع و در استیفای حقوق کارگران متعهد است، بر تفاهم لازم در محیط‌های کار و تولید تاکید کرد و از مدیران خواست تا نیروی کار خود را جدی گرفته، به آنها احترام بگذارند و خواسته‌های آنها را بشناسند و از نظراتشان استفاده کنند و کارگران نیز با رعایت انصاف و ادب و نظم و انضباط و توجه به مصالح درازمدت جدا از مسائل شخصی و زودگذر، کار و تلاش را وجهه همت خود قرار دهند.
تابش با اشاره به اجرای پروژه‌های عظیم این شهرستان، آن را حاصل کار، تلاش، ابتکار و مهارت مهندسان، متخصصان و کارگران دلسوز و کاردان دانست و با بیان اینکه به این نیروی عظیم افتخار می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: با اتکا به قدرت و توان تخصصی و همت بالای آنها، ایران عزیز قله‌های بلند سرافرازی و پیشرفت را طی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های فولاد شهرستان انجام شده است، افزود: این حجم سرمایه‌گذاری برای 2هزار نفر شغل مستقیم و بالغ بر 10هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.
تابش از مدیران چادرملو، گندله‌سازی و واحدهای آهن و فولاد ارفع و غدیر و مهندسان و کارگران زحمتکش این مجموعه ها تشکر و قدردانی کرد.
امام جمعه اردکان نیز در این مراسم اظهار داشت: سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران در مسیر رونق اقتصاد و تولید در کشور تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی با اشاره به اینکه سرمایه‌دار فراوان است اما مهم این است که سرمایه‌هایش را کجا خرج کند، تصریح کرد: آنها می‌توانند در جاهایی سرمایه‌گذاری کنند که نه با توقعی، نه مشکل، نه آفتی و نه ضرری روبرو باشند اما سرمایه‌داری که سرمایه‌اش را در مسیری که کشور بهره‌مند باشد به کار بگیرد و سرانه درآمد ملی را افزایش دهد و چرخ اقتصاد و تولید در کشور را به حرکت در بیاورد، وجود و حضورش قابل تقدیر است.
امام جمعه اردکان ادامه داد: در این شهرستان به همت مسئولان، مهندسان، سرمایه‌گذاران، کارگران و کارمندان کارخانه‌‌ها رونق خوبی گرفته است و در نتیجه وضعیت اقتصادی مثبت خواهد شد.
فرماندار اردکان نیز در این مراسم وجود چنین گام‌های مهم اقتصادی در شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بزرگ‌ترین دغدغه دولت که همان مشکل بیکاری است با رونق چنین کارخانجاتی حل و رفع و زمینه ارائه خدمات به ملت ایران اسلامی فراهم می‌شود.
احمد کمالی از پیگیری‌های مجدانه و چندین ساله نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی که این پروژه‌ها را به بار نشانده تجلیل کرد.
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو نیز اظهار داشت: با وجود فولاد غدیر ایرانیان با تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی، کارخانه گندله‌سازی با تولید 3میلیون و 400 تن محصول، فولاد ارفع با 800 هزار تن آهن اسفنجی، واحد فولاد سازی با ظرفیت 800 هزار تن و شروع به کار نیروگاه 500 مگاواتی در این شهرستان، اردکان بعد از اصفهان و خوزستان به قطب سوم فولاد در کشور تبدیل می‌شود.
محمود نوریان با بیان اینکه همان‌طور که وجود صنایع بزرگ در اصفهان چهره شهر در همه زمینه‌ها را دگرگون کرده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این کارخانجات، اردکان و استان یزد نیز رشد و توسعه قابل توجهی پیدا خواهند کرد.
وی از افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی به 4میلیون تن خبر داد و افزود: از تمام متخصصان، مهندسان، کارگران و مسئولان شهرستان قدردانی می‌کنم زیرا زمینه احیا و به راه‌اندازی زودتر از موعد کارخانجات را در اردکان فراهم کرده‌اند.
در این مراسم از 21 نفر شامل کارگران نمونه، کارگران و کارمندانی که نام رضا و معصومه داشتند با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد.
اجرای برنامه‌های متنوع توسط هنرمندان برجسته کشوری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول