اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کجور مازندران:

سرمایه‌گذاری در روستاها به اندازه میزان صادرات نیست

خبرگزاری فارس: بخشدار کجور مازندران گفت: 30 درصد صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی از روستاها است، اما فقط پنج درصد سرمایه‌گذاری در روستاها می‌شود.

سرمایه‌گذاری در روستاها به اندازه میزان صادرات نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، پیش از ظهر امروز نخستین همایش سراسری شوراها و دهیاری‌های کجور مازندران با هدف آشنایی شوراها و دهیاری‌ها با نحوه اجرای طرح ملی سرشماری و نفوس و مسکن در کجور در شهر پول برگزار شد.
در این همایش سید نادر موسوی زاده بخشدار کجور درباره جایگاه و اهمیت شوراها و دهیاری‌ها اظهار داشت: نخستین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شوراها هستند که باید در کنار این ارتباط با جلب اعتماد مردم مشکلات آنها را برطرف کنیم.
 
* افزایش توجه به روستاها پیشرفت کشور را سرعت می‌بخشد
وی افزود: میزان و پیشرفت و آبادانی هر کشور منوط به میزان توجه ما به روستاها است و باید تلاش کنیم با توجه به روستاهای کجور محرومیت را از این منطقه پاک کنیم تا شاهد شکوفایی کجور باشیم.
بخشدار کجور تصریح کرد: رضایت مردم رضایت خدا را در پیش دارد و حضور مسئولان در جمع شوراها، دهیاری‌ها، مردم و پاسخگویی آنها به مردم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
این مسئول گفت: نخستین و مهم‌ترین وظیفه ما به‌عنوان شورا و دهیاری قدر دانستن و امانتداری از آرای مردم است و اگر در امانتداری و جلب رضایت مردم موفق بودیم آن وقت شاهد موفقیت در کارهایمان نیز خواهیم بود.
بخشدار کجور با اشاره به آمار 2.5 میلیون نفری بیکاران کشور ابراز داشت: 30 درصد صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی از روستاهاست اما فقط پنج درصد سرمایه‌گذاری در روستاها می‌شود. 
 
* 15درصد سهم اشتغالزایی برای روستاهاست
وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دولتی موفق نشده مهاجرت از روستا به شهر را معکوس کند، ادامه داد: 85 درصد اشتغال در شهرها ایجاد می‌شود و تنها 15 درصد سهم روستاهاست و این نشان می‌دهد نگاه به روستا ایده‌آل نیست، اما اگر این نگاه ایده‌آل شود رشد مهاجرت از روستا به شهر نیز معکوس می‌شود.
این مسئول به اهمیت سرشماری در روستاها اشاره کرد و افزود: هرگونه اعتبار و تسهیلات برای روستا به میزان جمعیت آن بستگی دارد و هر چقدر میزان جمعیت بیشتر باشد اعتبارات بیشتری نیز به آن تعلق می‌گیرد.
موسوی‌زاده گفت: به همه شوراها و دهیاری‌ها سفارش می‌کنیم تا شرایط را در روستاهای خود به گونه‌ای فراهم آورند که اهالی روستا که در شهرهای دور و نزدیک ساکن هستند خود را در ایام طرح سرشماری به زادگاهشان کجور رسانده و در این طرح سرنوشت ساز برای کجور مشارکت کنند.
وی عنوان کرد: شوراها باید جلسات مداوم ماهانه خود را به‌طور مرتب برگزار کنند و مصوبات خود را به بخشداری نیز ارائه دهند تا روند تصمیم‌گیری در این باره تسریع شود.
 
*وضعیت بهداشتی در بسیاری از روستاهای کجور نگران‌کننده است
این مسئول همچنین یکی از مشکلات حال حاضر در کجور را عدم توجه به وضعیت بهداشت در روستاهای کجور دانست و بیان داشت: وضعیت بهداشت در بیشتر روستاهای کجور نگران کننده است به‌طوری که معابر برخی از روستاها شرایط بهداشتی مناسبی ندارند و باید شوراها و دهیاری‌ها نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و بهداشت را تامین کنند.
بخشدار کجور متذکر شد: یکی دیگر از مواردی که شوراها باید آن را مورد توجه قرار دهند اطلاع رسانی به مددجویان روستایی است چرا که تاکنون 700 سهمیه تسهیلات به مددجویان روستایی کجور تعلق گرفت که فقط 200 سهمیه آن جذب شده و 500 سهمیه دیگر راکد مانده است و این حق مددجویان روستایی است تا از آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول