اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی نخستین باغ موزه خوزستان در پارک ملی کرخه

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نخستین باغ موزه خوزستان به منظور توسعه گردشگری در پارک ملی کرخه در شوش کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی نخستین باغ موزه خوزستان در پارک ملی کرخه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بعد از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نخستین باغ موزه خوزستان در پارک ملی کرخه در روستای هلوه شوش کلنگ‌زنی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم افتتاح این باغ موزه گفت: طرح باغ موزه فاز نخست طرح بزرگ سایت گردشگری در منطقه پارک ملی کرخه است.
تورج همتی افزود: مطالعات طراحی سایت انجام شده و عملیات اجرایی فاز نخست آن به زودی آغاز می‌شود.
وی منطقه باستانی و تاریخی شوش را از مواهب الهی و طبیعی کشور دانست و افزود: ایجاد پیوند بین میراث طبیعی و فرهنگی مردم از اهداف است.
همتی هدف از احداث باغ موزه را تقویت صنعت طبیعت گردی در پارک ملی کرخه، حفاظت و حمایت از منابع محیط زیست (بوم‌شناختی، اقتصادی و اجتماعی)، حفظ المان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و طراحی بر اساس سازه‌های همگون با طبیعت عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح امسال اجرایی می‌شود و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اجراست.
وی با اشاره به طرح‌هایی که امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده اظهار داشت: فاز دوم طرح احیای گوزن زرد ایرانی به مساحت ۱۲۵ هکتار از اولویت هاست.
وی با بیان اینکه فاز نخست طرح احیای گوزن زرد ایرانی در سال ۸۶ در ۷۰ هکتار نخست ۲۰ راس گوزن زرد ایرانی اجرا شد افزود: در مرحله دوم ۱۶ راس به این سایت منتقل شد و در حال حاضر ۵۸ راس گوزن زرد ایرانی در این سایت تحت حفاظت قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با اشاره به افتتاح مرکز محیط‌بانی و محیط‌داری جنوب غرب کشور در شوش، گفت: توانمندسازی یگان حفاظت محیط زیست استان و آموزش منطقه‌ای محیط‌بانان استان‌های همجوار همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و سمینار‌ها برای محیط‌بانان از اهداف این طرح بوده است.
وی ظرفیت این مرکز آموزشی را ۵۰ نفر و دارای امکاناتی از قبیل سیستم صوتی تصویری اعلام کرد و اظهار داشت: اعتبار مصوب این مرکز ۴۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۱۵۰ میلیون تومان از آن هزینه شده است.
این مقام مسئول احداث مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی کرخه را یادآور شد و افزود: پیوند میراث طبیعی و فرهنگی منطقه، ایجاد بسترهای لازم برای مطالعات و تحقیقات زیست محیطی، آشنایی با محیط زیست و حیات وحش منطقه، ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و حفاظت و حمایت از منابع محیط زیست جزو اهداف احدای این مرکز بوده که در مرحله تجهیز قرار دارد.
همتی همچنین گفت: سایت پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش در پارک ملی کرخه نیز به بهره‌برداری می‌رسد که شامل دوش‌های ضد انگل است و به صورت ابتکاری برای نخستین بار در این پارک به اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح شامل دوش‌های ضد انگل، فاز دوم شامل قرنطینه و تیمار حیات وحش و فاز سوم شامل مرکز فوریت‌ها و آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های حیات وحش است که هدف آن از بین بردن انگل‌های خارجی گوزن و پایش و کنترل بیماری‌های در معبر بین دو محدوده فنس‌کشی شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول