اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه جم خبر داد:

تعمیرات اساسی 25 دستگاه برج پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز فجر جم از تعمیرات اساسی 25 دستگاه برج پالایشگاه جم خبر داد.

تعمیرات اساسی 25 دستگاه برج پالایشگاه جم
حسین اردشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین اقدامات در یک پالایشگاه است و تعمیرات اساسی پالایشگاه جم با موفقیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسید.
رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گازفجرجم از تعمیرات اساسی 25 دستگاه برج پالایشگاه جم خبر داد و افزود: در جریان کار تعمیرات اساسی سال جاری، بر روی 25 دستگاه برج این شرکت، تمیزکاری، شستشو، تعویض سینی و رفع نواقص قطعات معیوب صورت گرفت.
اردشیری تصریح کرد: کار تعمیرات بر روی حدود 8422 عدد پیچ و مهره و کلمپس و واشر، بازکردن و بستن تعداد زیادی سینی برای تعمیر و عملیات سند بلاست و چسبکاری بر روی نگهدارنده‌های سینی‌ها از دیگر اقدامات مهمی بوده که در کار تعمیرات اساسی انجام شد.
وی اضافه کرد: 52 مخزن دستگاه،86 دستگاه انواع مبدل ،29 دستگاه انواع فیلتر، باز کردن، تعمیر و بستن انواع شیر در سایزهای مختلف در سطح واحدها و انجام تعمیرات بر روی 230 عدد الکتروموتور نیز از دیگر کارهایی بوده که بدست کارکنان پرتلاش پالایشگاه صورت گرفت.
این مسئول عنوان داشت: تعمیر و بستن انواع شیر در سایزهای مختلف به تعداد 375 عدد شیر اطمینان، 583 عدد شیر کنترل،402 عدد شیر دستی و روانکاری حدود 3140 عدد انواع شیر در سطح واحدها نیز در این مدت صورت گرفته است.
اردشیری افزود: تعداد قابل توجهی پمپ نیز در این راستا تعمیر شدند.
رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز فجر جم همچنین از انجام کار تعمیراتی بر روی انواع ادوات ابزار دقیق به تعداد  3048 عدد خبر داد و گفت: تعویض عایق تعداد زیادی از تجهیزات مثل برج احیاء آمین، مبدل‌های آمین، مخزن سرج درام، مبدل‌های گاز خشک ،فلاش درام، لوتمپریچر به متراژ حدود 2154 متر مربع  و تعویض عایق خطوط لوله در سطح واحدها و سطح پالایشگاه به طول 2683 متر و نوار پیچی لوله بطول حدود 330 متر توسط واحد کرافت و تعویض و نوسازی لوله‌های زیرزمینی و روزمینی در سطح واحدها و در سطح پالایشگاه نیز انجام شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به ضرورت انجام دادن حجم عظیم کارهای تعمیراتی بر روی مخازن، برج‌ها و تعویض و تعمیر لوله‌های معیوب، الحمدلله توانسته‌ایم ضمن رعایت اصول و مقررات HSE و اولویت دادن به حفظ کیفیت کارها، زودتر از برنامه کار تعمیرات اساسی را به پایان ببریم.
اردشیری اظهار داشت: به موازات انجام تعمیرات هشت واحد پالایشی گاز موفق شدیم کارهای تعمیرات اساسی واحدهای 8100 ، شش دستگاه دیگ بخار، تعمیرات اساسی واحد سیلابه‌گیر فاز 2  و تجهیزات تولید بخار فاز 2 را نیز عملیاتی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی سقف تانک بندر سیراف و حجم عظیم کارهای تعمیراتی در زمان فاز  S/D وT/S/D  از جمله تعویض و نو سازی حدود 110 متر لوله 10 اینچ و 8 اینچ در واحد بخار فاز 2 و حدود 250 متر لوله  3 اینچ مربوط به آب دی سوپر هیتر را نیز به انجام رساندیم.
اردشیری تاکید کرد: حجم کارهای تعمیراتی و حساسیت کار در واحد 8100 کمتر از انجام  یک واحد شیرین‌سازی نیست.
رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه جم اذعان داشت: تلاش و پشتکار و همدلی نفرات دلسوز و فهیم واحدهای مختلف پالایشگاهی از جمله واحد تعمیرات اساسی، کارگاه مرکزی، ابزار دقیق، برق، ماشینری، مستغلات، مکانیک عمومی، اداره  HSE ، واحد بازرسی فنی، بهره‌برداری، مهندسی و توسعه، حمل و نقل و نیروهای زحمتکش شرکت پیمانکار و مجری تعمیرات اساسی در پیشبرد کارها بسیار موثر بوده است.
اردشیری یادآور شد: در سال جهاد اقتصادی از تمام توان و ظرفیت خود برای رشد بهره‌وری و افزایش تولید استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول