اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جم خبر داد:

تولید روزانه 40 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از تولید روزانه 40 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم خبر داد.

تولید روزانه 40 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی در آیین گرامیداشت هفته ایمنی در پالایشگاه جم اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و باید با تولید حداکثری برای افزایش بهره‌وری در پالایشگاه تلاش کنیم.
وی با تاکید بر لزوم توجه به نیروی انسانی در پالایشگاه جم اذعان داشت: در حقیقت بزرگترین سرمایه اصلی هر سازمان منابع انسانی آن سازمان بشمار می‌رود؛ تا جائیکه از آن به عنوان روح سازمان نام برده می‌شود لذا حفظ و صیانت از منابع انسانی برای هر سازمان و شرکت از مهم‌ترین مسایل است و شرکت پالایش گاز فجر جم نیز از این قائده مستثنی نیست.
مدیرعامل پالایشگاه جم یادآور شد: تمام مدیران و مسئولان شرکت باید در راستای حفظ و صیانت از این سرمایه گرانقدر کوشا باشند و تلاش کنند تا محیطی ایمن همراه با آرامش برای فعالیت پرسنل و کارکنان فراهم کنند.
اسلامی با بیان اینکه صنایع پالایش گاز در بین صنایع موجود در جهان از پتانسیل خطر بیشتری برخوردار است، گفت: عدم توجه به قوانین و مقررات ایمنی و بروز حوادث می‌تواند پیامدهای ناگوار شدیدی بهمراه داشته باشد تا جائیکه می‌توان گفت اولین اشتباه شاید آخرین اشتباه برای یک مجموعه پالایش گاز باشد. 
وی ابراز داشت: همکاران باید با خطرات موجود در پالایشگاه آشنا باشند و نسبت به ایمن‌سازی محیط کار همگی احساس مسئولیت کنند، ضمن اینکه مسئولین ذیربط نیز باید نسبت به مسائل ایمنی بسیار حساس و سختگیرانه برخورد کنند.
این مسئول عنوان داشت: بمنظور جلوگیری از حوادث و ایمن‌سازی محیط کار، توجه به نظام مدیریت HSE-MS بعنوان یک سیستم کارآمد و موثر باید مورد توجه پرسنل به ویژه مدیران و مسئولین شرکت قرار گیرد تا با شناسائی خطرات و ارزیابی و مدیریت موثر ریسک ناشی از فرایندها و فعالیت‌ها بتوانیم با طرح‌ریزی و اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در زمینه حذف، کاهش و کنترل ریسک‌ها اقدامات موثر صورت گیرد.
اسلامی در ادامه به تولیدات پالایشگاه جم اشاره کرد و با با بیان اینکه ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه 85 میلیون متر مکعب در روز بوده افزود: اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال1380 این ظرفیت به بیش از 110 میلیون مترمکعب روزانه افزایش یافت.
مدیرعامل پالایشگاه جم خاطرنشان کرد: با تلاش مضاعفی که در سال گذشته انجام شد این ظرفیت به 125 میلیون مترمکعب روزانه افزایش یافته که این افزایش تولید یک رکورد در عمر 22ساله پالایشگاه بوده که نسبت به ظرفیت اسمی پالایشگاه 41 درصد رشد را نشان می‌دهد. 
اسلامی با بیان اینکه محصولات جانبی پالایشگاه شامل مایعات گازی و پروپان است از تولید روزانه 40 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم خبر داد و تصریح کرد: متوسط تولید میعانات گازی معادل 40 هزار بشکه در روز است که از طریق امور بازاریابی و صادرات شرکت ملی گاز فروخته می‌شود.
وی اضافه کرد: متوسط تولید پروپان نیز 50 تن در روز است که به شرکت‌های داخلی صادرات گاز مایع و صنایع پتروشیمی فروخته می‌شود و ارزش آن براساس قیمت فوب خلیج فارس به روز تعیین می‌شود.
اسلامی گفت: باید دست به دست هم بدهیم و با همه توان و انرژی در مسیر رشد و سربلندی صنعت نفت و گاز تلاش کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول