اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بروجردی در جمع خبرنگاران؛

سناریوی اخیر آمریکا 'مسخره' است/عربستان مجبور به تائید حرف آمریکاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه متهم دستگیر شده در قضیه ترور سفیر سعودی دچار فراموشی است، تاکید کرد: عربستان کشوری نیست که بتواند در مقابل حرف آمریکایی‌ها مقاومت کند.

سناریوی اخیر آمریکا 'مسخره' است/عربستان مجبور به تائید حرف آمریکاست
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه در حاشبه جلسه علنی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات مقامات عربستانی مبنی بر مقابله به مثل در قضیه ترور سفیر این کشور در واشنگتن گفت:‌ مقابله به مثل به معنای انجام یک عمل است، این درحالی است که اصل عمل ترور سفیر سعودی از نظر ما مردود است و آنها باید باور کنند که صددرصد چنین عملی انجام نشده است.

وی افزود: البته اینکه CIA و موساد سند طراحی خواهد کرد، ساده‌ترین کاری است که یک سازمان می‌تواند انجام دهد اما واقعیت خلاف این موضوع است.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد:‌عربستان کشوری نیست که بتواند در برابر حرف آمریکایی‌ها مقاومت کرده و عکس‌العمل منفی داشته باشد.

بروجردی ادامه داد:‌ موضوع ترور سفیر سعودی بازی طراحی شده سیاسی است که عربستان به عنوان متحد آمریکا در خلیج فارس ناگزیر از تایید نظر آمریکا است.

وی با بیان اینکه سیاست ایران ترور نیست، اظهار داشت: ما بزرگترین قربانی تروریست هستیم البته اروپائیان هم امروز منافقین را از لیست تروریستی خارج کردند و همین عمل، آنها را در مقابل علامت سؤال قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد:‌ آمریکایی‌ها در تلاشند که در عرصه جهانی علیه ایران فضاسازی کنند و در این مسیر سندسازی راحت‌ترین کاری است که یک کشور می‌تواند انجام دهد.

"‌آمریکایی‌ها اگر مدعی هستند که در رابطه با ترور سفیر سعودی سند دارند، اسناد خود را رو کنند چرا که ما نسبت به خود اطمینان صددرصدی داریم."

خبرنگاری از بروجردی در رابطه با سابقه دار بودن ایرانی متهم شده به ترور سفیر سعودی پرسید که وی در پاسخ گفت: وزارت خارجه حتما باید در ارتباط با این موضوع مدعی باشد و در مراجع بین‌المللی آنرا پیگیری کند. چرا که موضوع ترور سفیر سعودی مسئله‌ای است که رسانه‌های بیگانه نیز آنرا اعلام کرده و تحلیل‌گران آمریکایی هم آنرا به سخره گرفته‌اند.

وی افزود: البته گفته می‌شود که فرد دستگیر شده علاوه بر سوء‌سابقه، دچار فراموشی نیز است.

خبرنگاری از رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی با ملاقات با نمایندگانی از کشورمان پرسید که وی در این باره گفت:‌در جهان امروز که عصر انفجار اطلاعات است، هیچ موردی مخفی نمی‌ماند لذا اگر آمریکایی‌ها مذاکره‌ای انجام داده‌اند به طور واضح اعلام کنند که کجا و به چه نحو مذاکره انجام شده است.

بروجردی اضافه کرد: سیاست ایران مذاکره دوجانبه و مستقیم با آمریکا نیست مگر در موارد خاصی که نظام نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌کند؛ به طور مثال در مورد عراق ما ۳ دور مذاکره با آمریکایی‌ها داشتیم تا به امنیت ایران کمک کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول