اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهقانی در گفت‌وگو با فارس:

متهم‌کردن ایران به ترور سفیر عربستان ‌برای ‌اثرگذاری بر مراسم برائت از مشرکین ‌است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس هدف اتهام‌زنی اخیر آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در آستانه حج ‌را تحت‌الشعاع قرار دادن بحث برائت از مشرکین دانست.

متهم‌کردن ایران به ترور سفیر عربستان ‌برای ‌اثرگذاری بر مراسم برائت از مشرکین ‌است
محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کرمانشاه که سخنان اخیر آمریکایی‌ها در اتهام زدن به ایران را ابلهانه دانستند، اظهار داشت: مسائلی که اخیراً آمریکایی‌ها در متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به ترور سفیر عربستان در آمریکا مطرح کرده‌اند، سخنی کاملاً بی‌پایه و بی‌اساس است.

وی افزود: دنیا تجربه کرده است که جمهوری اسلامی ایران طی 33 سال پس از انقلاب با تدبیر و عقلانیت توانسته در برابر دنیا مقاومت کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با ذکر این نکته که این رفتارهای غیرعقلانی آمریکا به هیچ وجه با مشی جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری مقتدر و مدبر است و هیچ‌گاه وارد حوزه‌های سخیف و غیر منطقی نشده است.

"همه عقلای عالم متوجه شدند ابهاماتی که دولت‌مردان آمریکایی مطرح می‌کنند، سخنانی بسیار بی‌ربط و بی‌اساس است و البته خود رسانه‌های آمریکایی نیز این موضوع را به سخره گرفتند و این اتهام را مضحک دانستند، مانند روزنامه تایم که این مسئله را به سخره گرفت و گفت که این موضوع اصلاً شدنی نیست."

به گفته وی، برای خود ملت ایران هم اتهامات آمریکایی‌ها بسیار خنده‌دار است و مردم کشورهای منطقه هم که ایران را به عنوان کشوری مقتدر می‌شناسند، این سخنان را کاملاً مضحک می‌دانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ملت‌های منطقه و دنیا، ایران را به عنوان کشوری مقتدر و دارای عقلانیت ویژه می‌شناسند و می‌دانند که این اتهامات کاملاً بی‌اساس است.

وی همچنین گفت: هدف آمریکایی‌ها از بیان چنین سخنانی این است که می‌خواهند در آستانه حج بین برخی رژیم‌های عربی وابسته به رژیم آمریکا با ایران شکاف عمیق‌تری ایجاد کنند و حج را تحت تأثیر خودشان قرار دهند چرا‌که برائت از مشرکین امسال وضعیت و شرایط ویژه‌ای در حج خواهد داشت.

دهقانی بر همین اساس هدف آمریکایی‌ها را تحت‌الشعاع قرار دادن بحث برائت از مشرکین با استفاده از بیان این موضوعات دانست و تأکید کرد: آمریکا در طول تاریخ ابرقدرتی خود، هیچ‌گاه تا این اندازه در موضع ذلت نبوده است و امروز شاهدیم که تمام رژیم‌های وابسته به آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند.

وی در خاتمه با اشاره به آغاز جنبش ضد وال‌استریت در آمریکا، یادآور شد: نظام سرمایه‌داری در آمریکا و غرب در حال تزلزل است، از این رو طبیعی است که آمریکا بخواهد برای انحراف افکار عمومی، این نوع رفتارهای غیرصادقانه و ابلهانه را داشته باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول