اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/در مازندران با حضور وزیر نفت؛

نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز سنگین رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه موتور ملی دوگانه‌سوز شرکت دیزل سنگین ایران از رونمایی نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز سنگین که به سفارش وزارت نفت ساخته شده خبر داد.

نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز سنگین رونمایی می‌شود
احمد شارق امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه این موتور دوگانه‌سوز عضوی از خانواده موتور ملی دسا است، اظهار داشت: این موتور هفته آینده با حضور وزیر نفت و مسئولان کشوری و استانی رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به مشخصات این موتور گفت: این موتور 12 استوانه‌ای است و سیلندر آن توان خروجی 900 کیلووات را دارد.
شارق با بیان اینکه این موتور با دو سوخت گاز طبیعی و گازوئیل کار می‌کند، تصریح کرد: نسبت مصرف سوخت این موتور 80 درصد گاز طبیعی و 20 درصد گازوئیل است.
وی با اعلام اینکه کاربری عمده این موتور در بخش‌های نیروگاهی برای تولید برق است، گفت: این موتور یکی از بهترین گزینه‌ها برای احداث نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک است که توسط دولت حمایت می‌شود.
شارق با تاکید بر اینکه این موتور از نظر آلایندگی نسبت به موتورهای دیزلی با همین توان کمتری دارد، تصریح کرد: این موتور دوستدار محیط‌ زیست و یک موتور سبز تلقی می‌شود.
به گفته وی، این موتور قابلیت دریافت استاندارد یورو 3 را دارد.
مدیر پروژه موتور ملی دوگانه‌سوز شرکت دیزل سنگین ایران با تاکید بر اینکه این موتور نسبت به موتورهای مشابه در زمان پیک مصرف برق در نیروهای 40 تا 50 درصد کمتر انرژی برق مصرف می‌کند، گفت: این صرفه‌جویی برای صنایع در زمان اوج بار دارای اهمیت زیادی است.
شارق با اشاره به اینکه کار طراحی این موتور از 19 ماه قبل آغاز شده، عنوان کرد: 13 مهر ماه این موتور برای نخستین راه راه‌اندازی شده و به‌زودی رونمایی می‌شود.
وی در پایان اذعان داشت: نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز سنگین به سفارش وزارت نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت طراحی و اجرا شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول