اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«اکران یک» در تبریز؛

تولیدات تصویری حوزه هنری رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از نخستین اکران تولیدات تصویری حوزه هنری استان و رونمایی از فیلم‌های تولیدی این حوزه در نیم‌سال اول سال 90 خبر داد.

تولیدات تصویری حوزه هنری رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی در نشست ویژه «اکران یک» گفت: شش فیلم شامل دو فیلم داستانی، دو فیلم پویانمایی و دو فیلم مستند در برنامه‌ای تحت عنوان «اکران یک» در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی گفت: فیلم‌های داستانی «آیریلیق» ساخته نادر ساعی ور و «فرصتی برای گریه تاک‌ها» ساخته بهرام و بهمن ارک، فیلم‌های مستند «باغ مینوی فردوس» ساخته رستم نظری و «روی خط آرزوهای سرزمین من» ساخته بهناز عبدالله‌ پور و فیلم‌های پویانمایی (انیمیشن) «حباب» ساخته علیرضا سلمان پور و «سورنا» ساخته سید وحید فاطمی در این مراسم برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی اکران خواهند شد.
وی در زمینه محتوای آثار تصویری گفت: همه آثار تولیدی دارای زیر ساخت دینی بوده و به شکلی غیر مستقیم یک مفهوم الهی را مورد پرداخت قرار داده‌اند.
خدایی افزود: «آیریلیق» با موضوع ایثار، «باغ مینوی فردوس» با موضوع نقش باغ ایرانی، اسلامی در طراحی فرش، «حباب» با مفهوم صلح طلبی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، «سورنا» با منظور مبارزه با اعتیاد، «فرصتی برای گریه تاک‌ها» و «روی خط آرزوهای سرزمین من» نیز با موضوع نیایش به تولید رسیده‌اند.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی حجم تولیدات تصویری حوزه هنری را در مقایسه با مدت مشابه در دو سال گذشته در سطح بالایی ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر فزونی کمیت تولیدات، تلاش شده است کیفیت آثار و سطح حمایت از هنرمندان نیز ارتقا یابد.
خدایی زمان «اکران یک» را رأس ساعت 16 سه شنبه 26 مهر ماه 90 و مکان برگزاری آن را سینما قدس تبریز اعلام کرد و گفت: از همه علاقمندان سینما، هنر دوستان، دانشجویان و سینماگران برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم.
حوزه هنری از تهیه‌کنندگان بارز فیلم‌های کوتاه، مستند و تجربی در سطح کشور است که در استان آذربایجان شرقی به گواه هنرمندان مرتبط، در یک سال گذشته در حوزه هنرهای تصویری رشد چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول