اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام بزرگداشت حافظ انجام شد؛

رونمایی از کتاب شرح ادیبانه بر غزلیات حافظ در جهرم

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام بزرگداشت حافظ از کتاب شرح ادیبانه و فالگونه بر غزلیات دیوان این شاعر بزرگ رونمایی شد.

رونمایی از کتاب شرح ادیبانه بر غزلیات حافظ در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، صبح امروز طی مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، مسئولان محلی و مردم جهرم از کتاب شرح ادیبانه و فال گونه بر غزلیات دیوان حافظ که توسط نویسنده جهرمی حجت‌الاسلام مهدی آیت‌اللهی تالیف شده است، رونمایی شد.
نویسنده این کتاب در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی اظهار کرد: حافظ در اشعار خود عالی‌ترین بلاغت را دارد و شیوه‌هایی که این شاعر بزرگ در دیوان خود در نظر گرفته بسیار زیبا و لطیف است.
آیت‌اللهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در کنگره حافظ افزود: رهبر معظم انقلاب در کنگره حافظ که سال 67 در شیراز برگزار شد این شاعر توانمند را درخشان‌ترین ستاره فرهنگ و ادب فارس دانستند.
وی با بیان اینکه حافظ شاعری بوده که به وصال حق رسیده و از دنیا رفته است، بیان کرد: حافظ تاثیرگذار از شاعرانی از قبیل خیام، مولوی و سعدی بوده و از مبانی فلسفی در اشعارش از خیام الگو گرفته است.
این نویسنده جهرمی با بیان اینکه حافظ در تصوف و عرفان تاثیرپذیر از مولوی است، عنوان کرد: این شاعر نامی ایران زمین در غزلیات از سعدی بهره گرفته است و سال‌ها طول می‌کشد تا از اندیشه‌های فکری حافظ استفاده کرده و ادبیات تطبیقی بر آن را نشر دهیم.
وی با بیان اینکه غزلیات حافظ یک شیوه منحصر به فرد و زیبا است، خاطرنشان کرد: تصویرگری در غزلیات حافظ به زیبایی عرضه شده و طبق گفته رهبر انقلاب این شاعر در غزلیات تصویرگری خود یک معجزه را به کار برده است.
نویسنده کتاب شرح ادیبانه و فالگونه بر غزلیات دیوان حافظ با بیان اینکه شورآفرینی سبک دیگری از اشعار حافظ است، تصریح کرد: شورآفرینی حافظ نشان می‌دهد که این شاعر توانا گوشه‌نشین و به انزوا نشسته نیست و حرکت شورآفرینی او انسان را به تحرک وا می‌دارد.
به گزارش فارس، کتاب شرح ادیبانه و فالگونه بر غزلیات دیوان حافظ در یک‌هزار و 36 صفحه با مقدمه‌ای از علی شیخ‌الاسلامی، استاد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار سال 89 توسط حجت‌الاسلام مهدی آیت‌اللهی نگارش شده که در آن 495 غزل شاعر نامی ایران حافظ شیرازی شرح داده شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول