اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش آمایش صنعت بوشهر صورت گرفت؛

تصویب 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای 8 طرح بزرگ صنعتی

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در بخش آمایش صنعت بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای هشت طرح بزرگ صنعتی با اشتغال 848 نفر مصوب شده است.

تصویب 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای 8 طرح بزرگ صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش طرح‌های نیمه تمام 200 میلیارد ریال برای سه طرح صنعتی با 210 نفر فرصت شغلی مصوب شده است.
وی یادآور شد: در بخش سرمایه در گردش از محل بنگاه‌های زودبازده 227 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی پرداخت شده است که برای دو هزار و 100 نفر تثبیت اشتغال به دنبال داشته است.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: این در حالی است که برای ادامه فعالیت واحدهای صنعتی و جلوگیری از رکود برخی واحدها به دلیل کمبود نقدینگی به حدود 500 میلیارد ریال دیگر سرمایه در گردش نیاز داریم.
وی ادامه داد: در همین راستا 220 میلیارد ریال از خط اعتباری انرژی برای بخش صنعت و معدن استان بوشهر اختصاص یافت که با توجه به اینکه واحدهای تولیدی با افزایش قیمت‌های سوخت با مشکل مواجه شدند، راهگشای بسیار موثری در این زمینه بود.
مرحمتی با بیان اینکه واحدهای آسیب‌پذیر در تخصیص این اعتبارات در اولویت هستند، اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها واحدهای صنعتی مجبور شدند فناوری‌های نوین را جایگزین ابزار و فناوری‌های سنتی کنند ضمن اینکه گازرسانی به این واحدها به سرعت انجام شد به طوری که هم اکنون در گازرسانی به صنایع بزرگ در کشور، رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دو هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده در بخش صنعت و معدن استان مصوب شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: این تسهیلات برای 337 طرح صنعتی و معدنی مصوب شده که زمینه اشتغال بیش از هفت هزار و 700 نفر را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح‌های آمایشی 100 میلیارد ریال سرمایه در گردش پرداخت شده است.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: این قانون با همه فراز و نشیب ها و برخی پیامدهای منفی در کوتاه‌مدت به خوبی در استان اجرا شد و همکاری خوب واحدهای صنفی در کنار حمایت مدیریت ارشد استان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی موجب شد کمترین مشکل را در این بخش داشته باشیم.
وی افزود: تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده شد که ارائه بسته‌های حمایتی هم در بخش تولیدی و هم در بخش اصناف یکی از این تدابیر به جا و مناسب بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول